• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waardes invoeren in een Userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danielle22

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2007
Hallo,

Ik ben bezig met een userform in Excel. Het is eigenlijk de bedoeling dat dit een soort invulscherm wordt. Ik heb even een klein voorbeeldje toegevoegd.

Het is de bedoeling dat ik de waarde in een cel kan koppelen naar een tekstvak in de userform. Dus dat de code in kolom A2 gekoppeld kan worden aan de eerste tekstvak in het userform,etc.

Is het ook mogelijk om bij de velden “mutatie” in het userform bijvoorbeeld een waarde in te voeren en dat die dan afgeboekt of bijgeboekt kan worden in een aangegeven soort in de keuzebox. Dus dat je bij mutatie 3 invoert en dat die dan bijgeboekt wordt in de aangegeven keuzemenu bijvoorbeeld Saldo 3 of –2 afboeken bij Saldo 2.

Wie kan mij op weg helpen?

Alvast heel erg bedankt voor de reacties.

Groetjes,

Danielle

Bijlagen

Ik heb al eens een opzetje gemaakt. Bekijk het eens en laat je op- of aanmerkingen maar komen

Bijlagen

Hallo,

Heel erg bedankt voor het opzetje. Ik probeer dit nu even verder uit te bouwen.

Bedankt :thumb:

Groetjes,

Danielle

Hallo,

Is het ook mogelijk om de waarde naar een cel te kopieeren? Dus dat ik bijvoorbeeld naast de eerste code (d2a) de waarde 3 invoer en dan saldo 2 aanklik dat die de 3 in cel C2 zet. En dat ik bij de tweede code -4 invoer en dan saldo 3 aanklik dat die de -4 naar cel D3 zet, etc.

Dus dat er ook een "historie" te zien is wat er ingevoerd is.

Alvast bedankt voor de aangeboden hulp.

Groetjes,

Danielle

Dat doet hij nu toch al ? Bij het wijzigen v/d waarde in je combobox wordt de waarde automatisch weggeschreven.
Edit : niet goed gelezen,:o zal bestandje aanpassen.

Laatst bewerkt:
Klopt, de berekeningen lopen perfect, maar wat er gewijzigd is moet dan eigenlijk in de bijhorende cel komen te staan. Of heb ik daar overheen gekeken? Dan kan er ook nagekeken worden wat er precies veranderd is.

Groetjes,

Danielle

en een alternatief:

Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
  With Sheets("Blad1")
    For j = 1 To 3
      Me("Textbox" & j).Value = .Cells(j + 1, 1)
      Me("Combobox" & j).List = WorksheetFunction.Transpose(.[B1:D1])
      Me("Textbox" & j + 6).Value = .Cells(5, j + 1)
    Next
  End With
End Sub

Private Sub ComboBox1_Change()
  mutatie 1
End Sub

Private Sub ComboBox2_Change()
  mutatie 2
End Sub

Private Sub ComboBox3_Change()
  mutatie 3
End Sub

Private Sub mutatie(j)
  Blad1.Cells(j+1, Me("ComboBox" & j).ListIndex + 2) = Me("TextBox" & j + 3).Text
  For j = 1 To 3
    Me("Textbox" & j + 6).Text = Blad1.Cells(5, j + 1)
  Next
End Sub

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik weet niet of ik een nieuwe vraag moet starten, maar ik loop nog tegen twee dingetjes aan. Ik ben nu bezig om de userform (zie bijlage) verder uit te bouwen, maar is het ook mogelijk dat er bijvoorbeeld bij saldo 1 alleen afboekingen ingevoerd mogen worden? Dus alleen –getallen. Dit saldo mag namelijk alleen minder worden.

En ik weet niet of het ook nog mogelijk is als er bijvoorbeeld 4 in “saldo 2” wordt geboekt en het eigelijk “saldo 3” moest zijn dat dan de waarde dan automatisch weer van saldo 2 afgaat?

In ieder geval alvast heel erg bedankt voor de aangeboden hulp.

Groetjes,

Danielle

Bijlagen

Bijlagen

Mijn excuses voor het late antwoord. Was het eigenlijk een beetje uit het oog verloren:o
Voor je eerste vraag: elk positief getal voor Saldo1 wordt automatisch negatief (negatief blijft uiteraard negatief).
Voor wat betreft je 2de vraag zal je een soort Undo voor VBA moeten maken. Kijk voor meer informatie op onderstaande links.

http://www.jkp-ads.com/Articles/UndoWithVBA00NL.asp
http://www.j-walk.com/ss/excel/tips/tip23.htm

Volgens mij kom je in de problemen als je later pas beseft dat je een fout hebt begaan.
De tussenliggende mutaties zul je niet willen verliezen.
Mijn idee is simpelweg een correctie te maken dmv de userform.

Iets van:
Van - Bedrag - Naar.
saldo 2 - 4 - saldo 3

Beide getallen dienen dan dus gecorrigeerd te worden.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo Roncansio,

Oke heel erg bedankt! Ik probeer zelf ook even een verwijder macro te maken:D

Ik probeer het even verder uit te bouwen. Kan ik ook op een makkelijke manier extra tekstvlakken en comboboxen toevoegen?

Groetjes,

Danielle

Kan ik ook op een makkelijke manier extra tekstvlakken en comboboxen toevoegen?

Je zou tekstvakken en comboboxen op de userform kunnen selecteren met de muis terwijl je de linkermuisknop ingedrukt houdt.
Vervolgens laat je de linkermuisknop los, houdt de CTRL-toets ingedrukt en sleept de geselecteerde tekstvakken en comboboxen naar een andere gedeelte van de userform.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik heb het geprobeerd, maar dan komen er inderdaad wel nieuwe tekstvakken eronder (zie bijlage). Maar dan loopt de macro niet meer mee. Ik heb wel wat zitten proberen, maar is me niet goed gelukt. Ik ben er nog niet achter hoe de macro precies loopt. Dus wat moet ik eigenlijk allemaal veranderen in de macro als ik wat regels ga toevoegen. Ik zie het verband in de macro nog niet helemaal :)

Groetjes,

Danielle

Bijlagen

Je zal wel de afmetingen en plaatsing van de textboxen nog wat moeten aanpassen (tijdsgebrek), maar de code loopt weer.

Bijlagen

Klopt, ik moet de nummers van de macro ook mee laten lopen. Ik denk dat ik nu weet hoe de macro loopt en wat die doet.

Iedereen bedankt voor de aangeboden hulp.

Groetjes,

Danielle

Beste Danielle22 ;)

Fijn dat je ze hier helpen hé.
Ik snap niet dat je een topic verder wilt afhandelen op een ander forum :D

Groetjes Danny. :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan