• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waardes optellen a.d.h.v. omschrijving

Status
Niet open voor verdere reacties.

Southernsun

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 feb 2010
Hoi beste mensen,

Ik heb een vraag, maar eerst even wat uitleg. Misschien is het heel eenvoudig, misschien ook niet.
Voor mijn werk ben ik een digitaal urenformulier aan het maken. De bedoeling is dat collega's via dit formulier werkcodes invullen, en dat deze door excel meteen opgeteld worden in verschillende kolommen. Zo wil ik snel een overzicht van hoeveel uur iemand in totaal gemaakt heeft per maand, maar daaronder dus ook opgedeeld in subtotalen zoals bijvoorbeeld vakantie, ziekte, werk.

Ik heb 2 bladen nu, namelijk Blad1 en Blad2.
Op Blad1 staat het in te vullen schema, Blad2 is met de afkortingen van de verschillende diensten, zoals cursus1, cursus2 etc.

Ziet er bijv zo uit:
A B C
1 cursus1 9-17 8
2 cursus2 9-16 7, etc.

Als ik op blad 1 onderstaande code invul telt hij in dit vak alle uren besteed aan "cursus1" bij elkaar op.
=AANTAL.ALS(C11:C41;"cursus1")*Blad2!C1

Nu krijg ik het niet voor elkaar dat ie in datzelfde vakje bijvoorbeeld niet alleen cursus1, maar cursus1 en cursus2 samen optelt. Kan iemand me hierbij helpen?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Heb je een voorbeeld bestandje?

Een voorzet:
Code:
=SOM(AANTAL.ALS(C11:C41;"cursus1")*Blad2!D17;AANTAL.ALS(C11:C41;"cursus2")*Blad2!D18;AANTAL.ALS(C11:C41;"cursus3")*Blad2!D19;AANTAL.ALS(C11:C41;"cursus4")*Blad2!D20)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan