• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waardes tussen tabbladen vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

fozziebear

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Ik heb een excel file waarin een aantal kolommen in staan met prijzen. Nu wil ik excel de kolommen laten vergelijken en degene die het laagst in prijs is weglaten schrijven naar een ander tabblad.

Dus bijvoorbeeld :

Op tabblad A staan in cell A13 een prijs op B in A13 een prijs enz. nu wil ik graag
die prijzen laten vergelijken en die waarde ovv de tabblad naam laten wegschrijven.

Kan dit?

Ik hoop dat ik het goed begrepen heb.

Cobbe

Laatst bewerkt:
Nogal onduidelijke vraag, maar als de suggestie van Cobbe juist is, zoveel te beter dan.

Anders, graag je vraag verduidelijken en dan zal ik ook een poging wagen.

Sorry voor vertraging, had wat PC en andere problemen. Geef toe dat de vraag wat druizig gesteld is.. :o

Het file bestaat uit meerdere werkbladen met elk een naam van een leverancier. Op elk tabblad staat in de rij A een waarde bijvoorbeeld oestgeest en den haag en leiderdorp ( a1,a2,a3 tot a45) die op elk tabblad terugkomt op dezelfde plaats.

Achter Oestgeest staan 3 waardes product 1 product 2 en product 3 die ook op elk werkblad terugkomen op dezelfde plaats bijv m1 n1 o1

Wat ik nu wil is dat er een lijst gegeneerd wordt waarin op een nieuw tabblad welke leverancier ( naam werkblad) welke plaats het goedkoopste is voor welk product.

Ik hoop dat het nu duidelijk is...

Voorbeeldbestandje bijhangen aub, of het wordt lastig.

Ik heb er net naar gekeken, maar ik zou totaal niet weten hoe het resultaat er zou moeten uitzien. Maak dit eens manueel, zonder formules, en met de nodige uitleg waarom iets op een bepaalde plaats staat.

Tussen haakjes, ik zou voor 1 lijst gaan, en niet meerdere tabbladen. Dat maakt het zoeken veel simpeler.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan