• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waardes uit een andere file halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrickje

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2009
Bij deze wou ik vragen of het mogelijk is om gegevens uit een andere file te halen

Omdat mijn database on overzichtelijk aan het worden is wil ik graag mijn gegevens naar een losse file zetten.
Ik werk veel met vert. zoeken. Nu staat er een verwijzing naar blad2! deze zal ik dan waarschijnlijk wel moeten veranderen.

Maar kan iemand mij vertellen waarin.

Je kunt het beste het bronbestand en doelbestand samen open hebben en dan in een cel =-tikken, naar het andere bestand gaan en naar het juiste tabblad en dan klikken op de cel die je zoekt.
Je ziet dan staan:
='C:\Documents and Settings\Mijn documenten\submap\submap\[bestandsnaam.xls]tabblad'!$F$6
Bij vertikaal zoeken wordt het dan iets als:
=VERT.ZOEKEN(A21;'C:\Documents and Settings\Mijn documenten\submap\submap\[bestandsnaam.xls]tabblad'!$B$5:$F$37;4;0)

Groeten,
Richard

OK dank je voor je reactie ik had het bijna goed maar weer geleerd vn mijn fouten

M.V.G.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan