• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waardes uit meerdere bestanden ophalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gpiket7

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2008
Berichten
169
Beste mensen,

Ik heb 16 mappen (op verschillende lokaties) waarin gemiddeld 60 exceldocumenten zitten.
Elk exceldocument bestaat uit minimaal 6 tabbladeren.
Nu wil ik in een nieuw document een overzicht maken, met gegevens van die andere documenten.

De bestanden staan in de mappen strucuur:

2008 - 3e kwartaal
4e kwartaal
updates - 3e kwartaal
updates - 4e kwartaal

2009 - 1e kwartaal
2e kwartaal
3e kwartaal
4e kwartaal
updates - 1e kwartaal
updates - 2e kwartaal
updates - 3e kwartaal
updates - 4e kwartaal

2010 - 1e kwartaal
2e kwartaal
updates - 1e kwartaal
updates - 2e kwartaal


In al deze bestanden heb je in elk geval de werkbladen REKENBLAD en WAARDE
van het werkblad REKENBLAD wil ik de cel L3 (bedrag) in het overzicht
van het werkblad WAARDE wil ik de cel D62 (complex code) in het overzicht

Een Complexcode kan maar 1x voorkomen per kwartaal, maar komt (als het goed is) ieder kwartaal terug.
Deze zou ik dus graag ik kolom A krijgen, waarna de bedragen erachter komen in de kolommen ernaar.

Ik heb een voorbeeld document als bijlage bijgevoegd.


Is dit mogelijk en hoe zou ik dit kunnen inregelen?
BTW, de bestandsnamen zijn steeds verschillend, ook per kwartaal..
 

Bijlagen

Hallo,

Met een VBA code is dat best te doen, maar dan moet ik wel wat meer weten.

1. Wat is het begin stuk van het pad van de mappen die in ieder geval steeds hetzelfde is. Dus bijvoorbeeld "c\documenten\resultaten"

2. Zijn de namen van de submappen de jaartallen. dus volgende deel van pad "\2008\"

3. Is 3e kwartaal een extra map of is dat het deel van de bestandsnaam en voor updates geldt hetzelfde.

4. Zijn er veel overeenkomsten tussen de bestandsnamen en de bestandsnamen van de overige excelbestanden die in de mappen zitten. En zit er dus in de bestandsnamen van de bestanden waaruit de gegevens moeten komen een deel dat steeds hetzelfde is maar niet in de overige bestandsnamen voorkomt.

Als ik dit weet dan moet het wel mogelijk zijn.
 
Allereerst sorry voor de late reactie, maar wel bedankt dat je mee wilt kijken.


1. Wat is het begin stuk van het pad van de mappen die in ieder geval steeds hetzelfde is. Dus bijvoorbeeld "c\documenten\resultaten"
Q:\taxaties BHV\taxaties\UMG\

2. Zijn de namen van de submappen de jaartallen. dus volgende deel van pad "\2008\"
Dit zijn inderdaad de jaartallen, "\2008\" "\2009\" en "\2010\"

3. Is 3e kwartaal een extra map of is dat het deel van de bestandsnaam en voor updates geldt hetzelfde.
Dat zijn extra mappen:
Q:\taxaties BHV\taxaties\UMG\2008\3e kwartaal
Q:\taxaties BHV\taxaties\UMG\2008\updates\3e kwartaal


4. Zijn er veel overeenkomsten tussen de bestandsnamen en de bestandsnamen van de overige excelbestanden die in de mappen zitten. En zit er dus in de bestandsnamen van de bestanden waaruit de gegevens moeten komen een deel dat steeds hetzelfde is maar niet in de overige bestandsnamen voorkomt.
Nee helaas zitten er geen overeenkomsten in

Ik hoop dat het wat duidelijker is geworden
 
Ik kreeg een rara foutmelding en dat kwam volgens mij omdat het niet allemaal dezelfde structuur had.
Dus heb de mappen aangepast (niet de bestanden), zodat deze ongeveer hetzelfde is:

Q:\taxaties\UMG\2008\1e kwartaal\Rekenmodellen
Q:\taxaties\UMG\2008\2e kwartaal\Rekenmodellen
Q:\taxaties\UMG\2008\3e kwartaal\Rekenmodellen
Q:\taxaties\UMG\2008\4e kwartaal\Rekenmodellen
Q:\taxaties\UMG\2008\Updates\1e kwartaal\Rekenmodellen
Q:\taxaties\UMG\2008\Updates\2e kwartaal\Rekenmodellen
Q:\taxaties\UMG\2008\Updates\3e kwartaal\Rekenmodellen
Q:\taxaties\UMG\2008\Updates\4e kwartaal\Rekenmodellen


Q:\taxaties\UMG\2009\1e kwartaal\Rekenmodellen
Q:\taxaties\UMG\2009\2e kwartaal\Rekenmodellen
Q:\taxaties\UMG\2009\3e kwartaal\Rekenmodellen
Q:\taxaties\UMG\2009\4e kwartaal\Rekenmodellen
Q:\taxaties\UMG\2009\Updates\1e kwartaal\Rekenmodellen
Q:\taxaties\UMG\2009\Updates\2e kwartaal\Rekenmodellen
Q:\taxaties\UMG\2009\Updates\3e kwartaal\Rekenmodellen
Q:\taxaties\UMG\2009\Updates\4e kwartaal\Rekenmodellen


Q:\taxaties\UMG\2010\1e kwartaal\Rekenmodellen
Q:\taxaties\UMG\2010\2e kwartaal\Rekenmodellen
Q:\taxaties\UMG\2010\Updates\1e kwartaal\Rekenmodellen
Q:\taxaties\UMG\2010\Updates\2e kwartaal\Rekenmodellen

Zou je nog even kunnen kijken, alvast bedankt
 
Heeft iemand anders nog een idee? Krijg het niet werkend met die code...
 
Sorry dat ik steeds zo laat reageer maar heb het wat druk momenteel.

Ik heb hem wat aangepast met de folder "Rekenmodellen" erbij.

Wat ik altijd doe om dit soort codes te controleren is het gebruik maken van een msgbox om te kijken of de juiste directory wel wordt gevonden /gecreëerd. bijvoorbeeld:

Code:
Msgbox StrPath4
Wanneer je deze gevormd hebt.

Verder is het misschien handig de fout melding even te posten.
 

Bijlagen

In mijn documenten zijn de tabbladen REKENBLAD en WAARDE in hoofdletters in jouw script Rekenblad en Waarde.
Maakt dat uit? Als ik er hoofdletters van maak dan krijg ik een foutmelding, namelijk:
Fout 13: Typen komen niet overeen
 
Vreemd
Maar als je er het volgende van maakt dan zit je altijd goed.

Code:
If WorksheetFunction.Proper(.Sheets(i).Name) = WorksheetFunction.Proper("Rekenblad") Then
 
Ik heb het aangepast, maar nog steeds die foutcode 13:

Zo is dat stukje code nu:
Code:
With Xlbook
For i = 1 To .Sheets.Count
If WorksheetFunction.Proper(.Sheets(i).Name) = WorksheetFunction.Proper("Rekenblad") Then C.Offset(2, Kwart).Value = .Sheets(i).Range("l3")
If WorksheetFunction.Proper(.Sheets(i).Name) = WorksheetFunction.Proper("Waarde") Then C.Offset(3, Kwart).Value = .Sheets(i).Range("d62")
Next
 
Dan zit het in "Kwart".
Zie dat die als String staat, leest hem dus niet als getal.

Zou moeten Kwart As Integer
Je kan ook altijd nog Kwart *1 kunnen doen.
 
En waar moet ik dat aanpassen? Heb het bovenin het doc. aangepast, maar krijg dezelfde melding...
 
Hij doet het inderdaad nu, maar net niet helemaal zoals ik bedoel.
In de verschillende kwartalen zitten meerdere bestanden, hij pakt nu alleen de gegevens van het laatste bestand in de map (wordt steeds overschreven lijkt het). En zet deze gegevens in het excel document, Het moet echter van alle bestanden zijn.

bijvoorbeeld:

2008 - 3e kwartaal heeft 3 bestanden (Xls1, Xls2 en Xls3).
In Xls1 staat in cel l3 het getal 464 en in d62 staat het getal 3600
In Xls2 staat in cel l3 het getal 845 en in d62 staat het getal 3878
In Xls3 staat in cel l3 het getal 348 en in d62 staat het getal 8745

2008 - 4e kwartaal heeft 2 bestanden (Xls4 en Xls5).
In Xls4 staat in cel l3 het getal 464 en in d62 staat het getal 5484
In Xls5 staat in cel l3 het getal 948 en in d62 staat het getal 6279


In het overzicht zou doen moeten komen te staan:

l3 - 2008 (Q3) - 2008 (Q4)
464 - 3600 - 5484
845 - 3878 - leeg
348 - 8745 - leeg
948 - leeg - 6279

Ik hoop dat het duidelijk(er) is geworden.
 
Door ziekte is het even blijven liggen, maar heeft iemand hier nog een idee?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan