Waardes uit personeesplaning kopieren naar ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertnetwerk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 dec 2007
Goedemiddag allen,

Ik ben net nieuw hier, dus zal me even voorstellen.

Ik ben Robert Matthijssen, 29 jaar en werkzaam bij Netwerk VSP. Ik heb het laatste jaar verschillende programmatjes gemaakt in excel waarmee mijn werk een stuk eenvoudiger is geworden;).

Ik zit echter nog met 1 probleempje.

Ik heb een personeelsplanning gemaakt in excel. Deze planningssheet wil ik wekelijk opnieuw gebruiken. Het is voor mij handig om per week een stukje history op te bouwen.
Ik wil dus graag een macrotje maken die bepaalde waardes uit mijn personeesplaning kopieerd naar een ander tabblad. Dit dient dan per week te geschieden.

Concreet:

In cel C1 vul ik wekelijk op maandag een weeknummer in. Daarna ga ik nog wat cellen vullen met waardes uit een ander programma. Het tabblad planning week rekend dan voor mij uit hoeveel uren ik max. mag inzetten om het werk gedaan te krijgen. Ook krijg ik automatisch per persoon de uren van die week te zien en wat het me allemaal gaat kosten. Het tabblad planning week vul ik de week erna weer opnieuw. Nu wil ik graag dat door het klikken op knop 1 bepaalde waardes gekopieerd worden naar het tabblad overzicht kosten 2008. Dit moet natuurlijk dan wel per week. Dus als in cel C1 week 1 staat dan moeten de waarden in rij 3 van het tabblad overzicht kosten komen. Week 2 moet dan in rij 4 enz.

Het gaat om de cellen C1 (= weegweek), B2( = week aantal), E21 ( = vaste krachten), B39 (= uitzendkrachten) en cel L39 (= bedrag €).

Wie kan mij hiermee helpen, want ik kom er niet echt aan uit.

Alvast bedankt voor de moeite.

Bijlagen

Dank je Erik, Perfect.

Ik heb nog 1 klein vraagje. Stel dat ik in de loop van de tijd nog wat extra gegevens wil bewaren. Wat moet ik dan in de formule aanpassen?

Groet, Robert

Robert,

Aan het staatje "M2:M6" in het werkblad 'overzicht kosten 2008' voeg je een item toe; vervolgens voeg je een kolom toe aan het totaaloverzicht, dusdanig dat de volgorde van de kolommen blijft aansluiten met de volgorde van het staatje.
Nu moeten de verwijzingen in de macro nog aangepast worden.

Wanneer je rijen / kolommen gaat toevoegen verandert het adres van de gegevens in het staatje, daarom stel ik voor om voordat je iets toevoegt eerst een naam geeft aan het staatje dat gekopieerd wordt.
- Ga naar werkblad 'overzicht kosten 2008'
- Selecteer cel M2
- Via het menu : Invoegen, Naam, Definieren en geef het de naam "WeegWeek"
- Selecteer bereik M3:M6
- Via het menu : Invoegen, Naam, Definieren en geef het de naam "CopyData"
- De macro verander je vervolgens naar
Code:
    Worksheets("overzicht kosten 2008").Range("CopyList").Copy
    Worksheets("overzicht kosten 2008").Range("B" & Worksheets("overzicht kosten 2008").Range("WeegWeek") + 2).PasteSpecial Paste:=xlValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks:= _
        False, Transpose:=True

Indien nu een kolom wordt toegevoegt blijft de verwijzing in de macro intact, het enige dat verder nog moet gebeuren is dat het bereik "CopyData" wordt aangepast.

Erik

Robert

zet je de vraag nog op opgelost aub?

Voor jou ook prettige feesten.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan