• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waardes uit rij naar userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

schuul81

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2021
Goedemiddag,

Ik zou graag willen weten of het lukt en hoe ik dit kan invullen.

Als ik bijv. in het tabblad "augustus 2021" (zie bijlage) een ingevulde rij selecteer en dan op de knop "aanpassen" klik dat de informatie uit de geselecteerde rij automatisch word ingevuld op het Userform. Tevens als ik op de knop "aanpassen" klik kan dan de geselecteerde rij ook automatisch verwijderd worden. Is dit mogelijk?

Ik hoor het graag

Mvg Peter

Bijlagen

Ja dat kan maar geen weldenkend mens kiest voor deze opzet. Uit de datum kan je de maand en jaar halen dus volstaat 1 tabel. Volgens mij haal je ook aanpassen en aanpassen door elkaar. Meestal wordt er een record toegevoegd. Deze kan door te zoeken aangepast worden. Verwijderen van records doe je over het algemeen niet maar geef je een bepaalde status mee.

Beste VenA,

Bedankt voor uwe reactie.

Wat ik bedoel is dat als mijn collega de regel selecteert bijv. regel 3 in blad augustus 2021 en mijn collega klikt op aanpassen dat de gegevens in het userform automatisch worden gevuld. In het userform kan mijn collega een wijziging maken en weer op next drukken en dan komt deze weer op het hoofdmenu terecht. Hieraan kan ik zien dat er een wijziging is gemaakt. Maar als ik deze weer ga opslaan in het juiste blad (in dit geval augustus 2021) dan staan er 2 keer dezelfde order in en dan is het niet bekend bij mij welke de juiste is.

Mvg Peter

En hoeveel tabjes heeft die collega in 2027? De essentie in dit soort vragen is dat je in een databasestructuur moet denken. Natuurlijk kan een andere helper of ik wel een stukje code verzinnen wat antwoord geeft op de vraag maar de vervolgvraag wordt dan 'Hoe kan ik gegevens uit verschillende tabjes samenvoegen?' Bijna elke helper hier zal het advies geven om eenduidige gegevens in 1 tabel te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan