• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waardes vergelijken in selectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Teebee

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2006
Code:
[FONT="Fixedsys"]
Psv        2
Ajax       2
Ajax       2
Az         2
Az         2
Psv        2
Roda       2
Roda       2
Utrecht    1
Vitesse    1
Feyenoord  1[/FONT]

Dit zou het resultaat moeten worden. In de eerste kolom zou hij moeten vergelijken welke ploegen hetzelfde zijn en dan zou in de tweede kolom het aantal moeten staan.

Ben aan het knoeien geweet met somproduct, maar dan moet je volgens mij een voorwaarde geven om te vergelijken, en dat is eigenlijk niet de bedoeling.

Je zult toch wat duidelijker moeten zijn !

Als hetgeen je toont het resultaat moet zijn, wat is dan de bron bijvoorbeeld.
't Is nu echt koffiedik kijken.

@Joske , dat is een oplossing, maar dan zit ik met het probleem van veelvoudig de formule te moeten kopieren.

@WinteE In kolom A staan een hoop namen, en in Kolom B zou er moeten komen staan hoeveel keer deze naam die in Kolom A staat voorkomt in een selectie van 11 rijen. Maar waarschijnlijk ga ik de formule die in Kolom B komt te staan gebruiken als voorwaardelijke opmaak ofzo.

@Joske , dat is een oplossing, maar dan zit ik met het probleem van veelvoudig de formule te moeten kopieren.

Je kan die formule toch doortrekken naar beneden? Evt. de $ tekens aanpassen.

Dat klopt ja, maar wat als je dat 1000x (steeds een andere selectie) moet doen?

=AANTAL.ALS($A$1:$A$11;A1)
=AANTAL.ALS($A$14:$A$24;A14)
=AANTAL.ALS($A$27:$A$37;A27)

Had gehoopt dat er eventueel een methode bestaat die dat process zou vergemakkelijken. Maar ik zie niet in of het eigenlijk wel mogelijk is nu.

Laatst bewerkt:
Is het geen oplossing als je het bereik van de AANTAL.ALS formule groot genoeg neemt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan