• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waardes weglaten uit draaitabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dewoke

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2006
Hallo,

Ik ben bezig met het analyseren van gegevens door middels van draaitabellen, wat echt super goed werkt!

Ik heb alleen een vraagje. Ik heb bepaalde lege velden (daar staat een spatie) en ik heb bepaalde velden waar een 0 staat, in de draaitabel laat hij deze ook zien alleen heeft die gewoon als waarde 0 overal. Kan ik ervoor zorgen dat die deze twee onderdelen dan weglaat? Ze staan in de kolom projecten, ik haal deze gegevens namelijk op vanuit allemaal werkbladen en de ene maand staat hier wel iets en de andere maand niet, vandaar dat ik dus niet de gegevens zelf kan weglaten...

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen!

Groeten

Wouter

Beste Dewoke,

Een voorbeeldje kan altijd helpen.
Je kunt van een veld in een draaitabel aangeven welke warden je wilt tonen. Vink de nul en de spatie uit.
Is het niet mogelijk om in de onderliggende tabel de kolom met deze velden te schonen, of is er een verschil in een cel die 'leeg' is, een 'nul' of een 'spatie' heeft?

Richard

Ik kan helaas geen voorbeeld sturen, omdat ik hier niet kan zippen of rarren (lang leve oude apple's)

maar ik kan ze niet uit de oorspronkelijke data filteren,

Ik krijg het alleen niet voor elkaar om de 0 en de spatie uit te vinken, waar kan ik dat doen?

Alvast bedankt voor je hulp weer!

Groeten Wouter

waar kun je inderdaad aangeven dat je geen nul wilt zien

Beste Dewoke,

Een voorbeeldje kan altijd helpen.
Je kunt van een veld in een draaitabel aangeven welke warden je wilt tonen. Vink de nul en de spatie uit.
Is het niet mogelijk om in de onderliggende tabel de kolom met deze velden te schonen, of is er een verschil in een cel die 'leeg' is, een 'nul' of een 'spatie' heeft?

Richard

o weglaten

waar kun je aangeven dat je van een veld geen nul wilt zien ?

Beste jesserep,

In de linkerbovenhoek van je draaitabel staat van welk veld je de cijfers (aantallen, optellingen etc) laat zien. Ik weet niet met welke versie van Excel je werkt, maar als je dan klikt op het kleine driehoekje ernaast, dan zie je welke waarden er aangevnkt zijn. Vind de 0 en de spatie af en klik op OK. Nu zou je ze niet meer moeten zien.

Groeten,

Richard

p.s. Maandje vakantie gehad zeker :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan