Waarmee nieuwe site maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

knabbel123

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2009
Ik heb op dit moment een website, maar die is niet meer echt van deze tijd. Deze is gemaakt bij een bedrijf, zodat ik alleen nog maar de tekst e.d. hoef te veranderen. Ik kan dus geen aanpassingen doen in kleurgebruik en opmaak. Niet erg handig. Ik wil graag een nieuwe website maken, maar wel dezelfde domeinnaam blijven gebruiken. Kan dit?
En is het ook mogelijk om de oude website online te laten, totdat mijn nieuwe af is?

Ik wil met mijn nieuwe website zelf alles kunnen aanpassen. Bij mijn 'oude' site heb ik geen ervaring opgedaan met het programmeren in HTML, CSS of iets dergelijks. Maar ik ben wel bereid om dat te leren, aangezien ik dat in de toekomst ook voor mijn opleiding nodig heb.
Ik heb ook al naar van die site builders gekeken, maar die zijn allemaal een beetje matig:P
Waar en hoe kan ik het beste mijn nieuwe site maken?

Ja, je kunt gewoon websites op je eigen pc bouwen en bekijken. Pas als ie af is upload je je website dan met een ftp programma zoals FileZilla.

Verder is het lastig je vraag te beantwoorden. Het hangt er vanaf wat je met je site wilt. Als je alleen een verzameling statische pagina's wilt, dan heb je genoeg aan HTML en CSS. Als je meer wilt, dan moet je een programmeer taal zoals PHP gaan leren. Maar wellicht ben je meer gebaat bij een goede site builder dan. Het internet staat ook vol met Online site builders waarbij je heel snel een website hebt staan en waarbij je meer aanpasmogelijkheden hebt dan je nu beschrijft. (eerste hit op google was deze: http://www.site2you.com/)

De pagina die ik altijd gebruik voor mijn HTML is: www.handleidinghtml.nl

Waarmee je een website wilt gaan maken hangt ook af wat uw hoster aan mogelijkheden biedt!

Heeft u bijvoorbeeld een hostingpakket met PHP/MySQL; dan kunt u bijvoorbeeld een gratis CMS [Content Management Systeem] inzetten om uw website te maken en te beheren. Als CMS kan ik persoonlijk MODx aanbevelen [andere systemen zijn bijvoorbeeld Joomla en Wordpress].

Voor MODx heb je geen scriptkennis nodig zoals PHP/MySQL. Wat u wel zelf moet doen is een template maken met HTML en CSS voor de lay-out van de website.

Deze kan dan gewoon naast de oude website blijven draaien [wel even een backupje maken voordat CMS geïnstalleerd wordt!]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan