Waarom 800/1066 Mhz DDR3 Ram op de i7 980 Extreme edition hexacore

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmiej93

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2009
Zoals de titel al zegt:
Waarom werkt de i7 980 Extreme Edition Hexacore maar met 800 / 1066 Mhz DDR3 Ram??
Ik heb zelf een flink budget en heb zo al een pc samengesteld van 3000 euro bij alternate.
Daar hebben ze helaas alleen maar DDR3 geheugen van 1600 Mhz +, (ik wil per se 12 gb)
Nou vraag ik me drie dingen af:
- Als het goed is maakt het niet uit om 1600Mhz erop te zetten als 1066 het hoogste is, of zie ik dit fout??
- Werkt het met de i7 980 Extreme Edition Hexacore ook zo dat de processor automatisch de snelheid van het RAM naar beneden bijsteld?
- Werkt 6 Ram modules net zo goed als 2 of 3??

Alvast bedankt.

Ik ben wel benieuwd naar de samenstelling van je pc.

Met die processor maakt het niet veel uit hoe hoog je geheugen geclocked is want het verschil tussen 1066 en 1600 merk je bijna niet.
persoonlijk zou ik je dan ook niet aanraden om boven 1066 Mhz te gaan.

ik ben net zoals de beste persoon hierboven benieuwt naar je set-up. en nog een vraag is waar the h#ck je die processor nodig hebt :D:D:p. Want de 980X is gemaakt voor die-hard overclockers, en als je deze vraag stelt, ben je dat zeker niet.;)
Dus als je wilt gamen, zou ik voorstellen om een core i7 950 te gaan, omdat je toch zo'n riant budget hebt. want het is gewoon onzin om een hexacore te kopen voor games, wnat de meeste games zijn nog niet compatible met quad cores, en al helemaal niet met six-cores.

ik bedoel dit niet beledigend..

groetjes Helixon

Het gaat mij ook niet alleen maar om het gamen hoor, ook gewoon om het hebben :D
Ook word ik compleet gek van een pc die niet binnen een paar seconden doet wat ik wil :P
Daarom ook die 24 gb ram, voor t geval dat k ooit iets zwaars ga doen.(de 12 gb was weer s uit t assortiment :P)
Klik hier voor de configuratie.

Mijn motto is trouwens gewoon omdat het kan, dan weet je ook meteen waarom ik alles zo high end heb.

Het gaat mij ook niet alleen maar om het gamen hoor, ook gewoon om het hebben :D
Ook word ik compleet gek van een pc die niet binnen een paar seconden doet wat ik wil :P
Daarom ook die 24 gb ram, voor t geval dat k ooit iets zwaars ga doen.(de 12 gb was weer s uit t assortiment :P)
Klik hier voor de configuratie.

Mijn motto is trouwens gewoon omdat het kan, dan weet je ook meteen waarom ik alles zo high end heb.

Via de link staat er een leeg systeem, maar maakt niet uit hoor.
Gewoon doen waar je zin in hebt , ook al kun je er niets meer mee dan een goede gamers pc.

want het is gewoon onzin om een hexacore te kopen voor games, wnat de meeste games zijn nog niet compatible met quad cores, en al helemaal niet met six-cores.

We leven in 2010 niet in 2006, support voor quad cores is er al lang, voor hexa cores is het er ook al alleen dat is in recente spellen alleen.

Vooral dit deel:
Gewoon doen waar je zin in hebt , ook al kun je er niets meer mee dan een goede gamers pc.

Echt zo van
ik weet alles, jij weet niks...

Ik weet niet of je dit nog leest, maar voor alleen gamen zou ik het echt niet pakken.

@ generationkill

Inderdaad, we leven in 2010. maar

1. support is van spellen die in 2009 zijn geïntroduceerd alleen voor Core 2 processors, en int voor de Core i series.

2. ja jammer dan, want de meeste games gebruiken maar een kern van de 4.

3. als je nog commentaar hebt, onderbouw je post dan, als ik iets verkeerd heb gelezen of geleerd, wil ik me graag verbeteren, maar dat kan niet als jij een k*t reactie schrijft van: we leven in 2010.

@ TS

Als jij vind dat je een processor van €1000,- wilt kopen om het te hebben, dan hou ik je niet tegen.
maar ik vind het nergens voor nodig omdat je 50 milliseconden meer wacht als je een Core i7 950 pakt. zelfs met een core i7 920 al. je hebt een gigantisch groot geheugen, en dat vind ik zelfs al overdreven. want windows met een zwaare applicatie zal niet meer dan 4gb geheugen. tenzij je gaat VM'en, dan kan het wat meer geheugen gebruiken. ik zou maximaal 8 Gb aanraden.

maargoed, aangezien van je andere post's neem je mijn advies niet ter harte.

en wat SDR je probeert duidelijk te maken is het zelfde wat ik zeg: Waarom zo'n duur systeem terwijl je er met een goedkoper hetzelfde kunt doen.

Groetjes

Helixon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan