Waarom andere syntax (C/C++)

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxuploader

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2008
Berichten
316
Hallo

Ik progameer all meer dan een jaar in C/C++. Maar heel veel mensen doen een simpele main zo:

[CPP]int main(){
cout << "hdjslf";
}
[/CPP]

of zo:

[CPP]
int main(){cout << "hdjslf";}
[/CPP]

maar ik wil het graag overzichtelijk houden dus ik doe zo:

[CPP]int main()
{
cout << "hdjslf";
}
[/CPP]

gewoon duidelijk met die { en }
Dit maakt toch niks uit met compilen? En waarom doet iedereen het anders; ja minder lijntjes maar dat maakt voor de compiler toch ook niks uit>
 
Ik maak gebruik van dezelfde indent style als jij. Welke stijl er gebruikt wordt is waarschijnlijk afhankelijk van hoe je het geleerd hebt. De enige reden die ik ooit heb gehoord voor de andere stijlen is, zoals je zelf al zei, minder regels.
 
Het is gewoon een kwestie van smaak. Omdat jij iets overzichtelijker vindt hoeft het natuurlijk niet dé manier te zijn om het te doen...
 
Het is gewoon een kwestie van smaak. Omdat jij iets overzichtelijker vindt hoeft het natuurlijk niet dé manier te zijn om het te doen...

precies, ik vind het persoonlijk ook finer met netjes en overzichtelijker. Er zijnz oveel keuzes die je kan maken

switsch (x) gebruiken of geono if

het komt allemaal op hetzelfde neer
 
Daarom, ik heb geleerd via PAWN.
Pawn is om servers te scripten for San Andreas multiplayer daar werdt ook C++ gebruikt ik vind het zo veel overzichterlijker. Die lijntjes maken toch niks uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan