Waarom blaast mijn Laptop zo veel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

xaslove

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Hallo :)
ik heb een probleem met mijn laptop,
eerst een verhaal vooraf, vorig jaar heb ik er een keer thee over heen laten vallen (perongeluk :p) en toen deed hij het daarna wel weer maar het toetsenbord niet, inmiddels is alles weer hersteld en doet alles het weer, maar.. Hij blaast echt de hele tijd, en heel hard.. En soms valt hij uiteindelijk ook uit, dan zet ik 'm weer aan en dan doet het toetsenbord het niet meer.. dan moet ik de laptop opnieuw opstarten en dan pas doet ie het weer, heeft dat met de thee te maken? en weten jullie er iets tegen te doen?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen! :thumb:

Verplaatst van Members Chat naar Hardware > Laptop.

Hoi,

Als je geen vervuiling hebt bij de koeler dan zou het best wel eens aan de thee kunnen liggen werk nl. lang door.Ik zou even kijken of je koeler en ventilator schoon zijn.

Modag

het lijkt er inderdaad wel op dat hij oververhit raakt, ook omdat hij na een tijdje uivalt.
als je in de bios kan komen kan je de temperatuur aflezen.

Ik had ergens al gelezen dat je met een stofzuiger moet zuigen bij de plek waar de lucht eruit gaat, werkt dat? maak ik dan niets kapot?

Ik had ergens al gelezen dat je met een stofzuiger moet zuigen bij de plek waar de lucht eruit gaat, werkt dat? maak ik dan niets kapot?
Zolang je je noteboek niet openmaakt is dat geen probleem. Maar ik denk niet dat het helpt. Zoals de anderen al aangeven, het lijkt erop dat je cpufan vervuilt is. En daarvoor zal je de laptop moeten ontmantelen

Ron

ja ik ken die verhaal, heb ik ook.. Maar ik heb er geen thee over laten vallen.. Wat voor lucht blaast hij uit... En waarneer blaast hij het uit..? Laater of gelijk?

Hoi,

Ik zou het niet op de hardste zuig stand doen maar dat zou inderdaad kunnen.

Modag

Thee met suiker?
Kan een plakkerig boeltje worden rondom de fan en daarom niet goed koelen!

Ik had er een beetje suiker in zitten, het was al opgelost.
maar het rare is dat ik er heel lang geen last van had maar de laatste weken wel

Dat is niet zo raar. Het water verdampt en de suiker carameliseert. Duurt enige tijd maar dan ontstaat het probleem!

Ron

als de computer opstart dan blaast hij nog niet.
maar als de computer is opgestart en ik open programma's begint ie te blazen

Geen garantie meer maar ik ben bang dat je hem toch moet laten repareren anders kan het wel eens het eind zijn als het zo door gaat.

je kan als je wilt de temperatuur van je computer meten met Speedfan (even googlen en je hebt het)

en een nieuw fannetjes erin zetten zou inderdaad erg veel kunnen helpen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan