Waarom blauwe bestandsnamen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

alesis

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 mei 2002
Berichten
3
Hallo,

Ik zou eigenlijk wel willen weten waarom Xp blauwe bestandsnamen genereerd in de c:\windows dir.

Waarvoor dient het, kun je deze blauwe bestandsnamen verweideren ?

Ik hoor het graag,...

M.v.g

Alvast hartelijk dank voor uw reactie's :thumb:
 
Bedoel je die met die $-tekentjes? Dat zijn backup gegevens van windows updates en die kun je, wanneer je tevreden bent over je updates en ze werken naar behoren, straffeloos weggooien. Waarom ze blauw zijn weet ik niet
 
denk dat hij iets anders bedoelt :) dit zijn gecomprimeerde bestanden. deze zou ik NIET verwijderen, je kan echter wel die kleur " uitzetten ".

Ga in verkenner in het menu'tje boven in naar " extra's " , ga daarna naar mapopties. Vervolgens pak je het tabblad " weergave " . Als je ff door dat lijstje scrollt kom je op een gegeven moment vanzelf " Gecodeerde of gecomprimeerde NTFS-bestanden in een andere kleur weergeven " tegen. Als je het vinkje daarvoor weghaalt hebt, en op OK hebt geklikt, hebben alle bestanden weer hun normale kleur terug.

succes :thumb:
 
Als je de C:\ schijf met rechts klikt en eigenschappen kiest zie je daar onderaan staan "Dit station comprimeren om ruimte te besparen" deze kan je eventueel uitschakelen..

Windows comprimeert alleen maar (niet systeem) bestanden die niet of nauwelijks worden gebruikt (aangeklikt).. das voor een huis tuin en keuken kompjoeter dus minimaal en niet echt ruimte besparend.. Daarbij als je grote bestanden opslaat die je lange tijd niet gebruikt en deze worden door windows gecomprimeerd dan zal het indien je ze wel gebruiken wil langer duren voor dat ze openen omdat deze eerst gedecomprimeerd moeten worden.. En Windows compressie is ook niet de beste op dit gebied en kan je als dat nodig is beter andere compressie software daarvoor gebruiken zoals bv Winrar en bespaar meer ruimte...
:thumb:
 
En Windows compressie is ook niet de beste op dit gebied en kan je als dat nodig is beter andere compressie software daarvoor gebruiken zoals bv Winrar en bespaar meer ruimte
De enige goede uitleg is die van Borrelnoot. Punt.

NB: Zippe, met de moderne CPU-kloksnelheden maakt het een onmeetbaar verschil in tijd uit, om een "blauw"of "zwart" bestand in het geheugen te laden.

En alsof het uitpakken van een WinRar-bestand sneller zou gaan...
 
De enige goede uitleg is die van Borrelnoot. Punt.

NB: Zippe, met de moderne CPU-kloksnelheden maakt het een onmeetbaar verschil in tijd uit, om een "blauw"of "zwart" bestand in het geheugen te laden.

En alsof het uitpakken van een WinRar-bestand sneller zou gaan...


Quote M$
U kunt enige afname van prestaties bemerken wanneer u met gecomprimeerde NTFS-bestanden werkt. Wanneer u een gecomprimeerd bestand opent, wordt het automatisch voor u gedecomprimeerd en wanneer u het bestand sluit, wordt het weer gecomprimeerd. Dit proces kan de computerprestaties iets doen afnemen.
http://support.microsoft.com/kb/307987

Voor kleine bestanden maakt dat idd allemaal niet zo uit.. En die paar Kbtjes die je daar mee spaart zijn te verwaarlozen met de huidige opslag grootte van HDD's.

Ga je voor grote bestanden, heb je bij M$ niets te willen (ook geen extra opties) het is compresie aan of uitschakelen, meer niet. Winrar doet het niet sneller denk ik (nooit gemeten), maar gebruikt wel een betere compressie techniek wat meer ruimte sparen kan..
Ingepakt met rar of zip blijft gezipt waar je het ook neer zet ntfs of fat M$ compressie kan niet op fat..
:)

Ieder zijn eigen meug (punt) alle respect, maar M$ compressie is uit de tijd..
Misschien bedrijfsmatig kan het nog wat betekenen als het over 10.000den files of nog meer gaat.. :confused:
 
Laatst bewerkt:
Misschien bedrijfsmatig kan het nog wat betekenen als het over 10.000den files of nog meer gaat
Zippe, ik ben al te stellig geweest in mijn uitspraak. Via de MS-link die je gaf ook gelezen:

"On servers that host compressed volumes, you should use careful performance monitoring to determine whether the CPU has enough capacity to support the compress/decompress operations that are being performed."

Kortom, je hebt gelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan