Waarom doet hij 't niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErginoS

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 aug 2003
Ik heb gister mijn nieuwe pc in elkaar gezet,
en als ik nu op de aan/uit knop druk dan gaat de cpu koeler en de hdd wel draaien maar het scherm blijft zwart en doet voor de rest niets meer!
Je hoort geen piepjes van het moederbord ofzo.
Ook heb ik de processor gecontroleerd en die werkt ook, tevens heb ik de harde schijf gecontroleerd maar die werkt ook goed.
Het geheugen past perfect bij het moederbord dus daar kan het ook niet aan liggen.
Wie weet hoe ik dit moet oplossen? of hoe ik in de BIOS moet komen?

specs:
AMD athlon XP 2600+
IBM/Hitachi 123.5 Gb 8mb cache
256 mb GeiL PC 3200 DDr 400
Chaintech 7NJL3 Summit
300 watt voeding

Laatst bewerkt:
Om in de BIOS te komen is het gebruikelijk dat je tijdens het opstarten ,,DEL'' indrukt.
Probeer even je Monitor op een andere PC voor de zekerheid. Ik neem aan dat je XP gebruikt dus het beeld moet altijd verschijnen op 640x480 tenzij je Video kaart overleden is,

Mijn 17"tft werkt perfect kheb ook al een andere monitor geprobeerd maar daar krijg je precies het zelfde.
Ik kan dus niet in de bios komen omdat ie niet verder gaat dan een zwart beeld, dus op del drukken heeft geen zin want hij ziet het toetsenbord nog niet eens.
En de HDD is trouwens helemaal leeg.

Volgens mij heb je toch ergens een defect onderdeel zitten. Dit kun je alleen constateren door ze te wisselen of te meten. Dus wordt het moeilijk voor iemand op afstand want die kan alleen maar suggesties doen.

Laatst bewerkt:
ik hoor meer over problemen met 7NJL3 borden.

Start eens op met alleen cu, koeler en gehuegen erin. Dus zonder videokaart. Als hij dan nog niet piept is of het mobo of de speakers kapot...

[edit]
ja, het was idd te toevallig. ErginoS, ben je toevallig ook lid van het Tweakzone Forum?
[/edit]

Heb je die kabeltjes van HDD Led, Power Led e.d wel in de goeie volgorde zitten en met het ''plaatje'' naar boven of onder? (per moederbord verschillend)

Ja ik heb deze vraag ook TZF gesteld.
Ik denk zelf dat het aan het mobo ligt maar zeker weet ik 't niet natuurlijk.

Probeer eens of hij het wel doet als je moederbord niet in de kast zit?

Bedankt voor jullie reacties maar ik heb 't opgegeven kheb nou mijn oude systeem weer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan