waarom doet mijn netwerk het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

djoeke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 jun 2001
hoi vraag

ik heb 2 pc staan

en p3 450 mhz met widows xp pro sp2
en een p2 200 mhz windows 98 me
en die heb ik in verbinding staan met een hub 10/100

maar nu mijn probleem ik krijg het net werk niet aan de gang wie kan mijn vertellen hoe ik een netwerk maakt met windows 98me ,

met xp geen probleem alvast bedankt

Heb je al geprobeerd te pingen?

In '98 maak je een netwerk door naar Configuratie-scherm>Netwerk te gaan en dan op het TCP/IP te klikken van de netwerkkaart die jij gebruikt, vervolgende klik je op "Eigenschappen" en kies je of "Automatisch een IP-adres verkrijgen" of "Een IP-adres opgeven" en vul je de gegevens in.

In principe wel...

Je kan ook een stapje verder gaan.

We gaan uit van 2 computers, we noemen de computer waar het internet binnenkomt de host en de pc waar het net mee gedeeld moet worden de client.

Geef de host een vast ipadres, 192.168.0.1 en als subnetmask 255.255.255.0
Ik ga er even van uit dat dit ook de pc is waar XP op is geïnstalleerd. Ga dan naar start>uitvoeren en type cmd gevolgd door enter. Type in het dosprompt de volgende tekst zonder aanhalingstekens gevolgd door enter "ipconfig /all" Let op de spatie voor de slash.
Je krijgt nu 2 dns serveradressen te zien, schrijf deze even op.

Deel nu de verbinding op de host.

Ga naar de netwerkeigenschappen op de cliëntpc (win98 in dit verhaal). Geef deze het ipadres 192.168.0.2 en als subnetmak wederom 255.255.255.0
Geef bij dnsadressen de 2 adressen op die je net hebt opgeschreven. Het maakt niet uit welke je als primaire gebruikt.

Zorg dat er daadwerkelijk mappen zijn gedeeld op de pc's en dat de firewalls dusdanig zijn ingesteld dat thuisnetwerken mogelijk is (geef de interne ipadressen van de computers vrij binnen je firewalls)

Kijk eens in de handleiding in mijn handtekening.

ik ga hier even mee stoeien

ALVAST BEDANKT

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan