Waarom duurt het zolang als ik op "Deze computer"klik eer ik de schijven e.d zie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi,
Als ik in windows xp prof op "Deze Computer" dubbelklik, krijg ik eerst een hele poos een lampje of staafje dat heen en weer veegt en duurt het heel lang voordat ik dan eindelijk het venster krijg met de harde schijven, cdroms enz enz.

Weet iemand hoe dit nu zo opeens kan gebeuren en wat je hier aan kan doen ?

Alvast weer bedankt voor je reactie

groeten Barney

Al eens gedefragmenteerd en je schijven gecontroleerd op spyware,fouten e.d.?

Hoi, bedankt voor je snelle reactie
Inderdaad heb ik eerder alles gescand met verschillende programma's of spyware en fouten.
Ook heb ik de hardeschijf controle volledig laten uitvoeren.
Op dit moment ben ik inderdaad ook bezig met Defragmentatie.

Morgenochtend zal ik kijken of het geholpen heeft
Heb je indien nog andere goede oplossingen?

barney

Regcleaner en ccleaner zijn prima gratis programma's om je hd in conditie te houden. Naast een antivirus en spywareprogrammais dit een must, evenals regelmatig defragmenteren.

Die programma's zijn het inderdaad die ik gebruikt heb en hitman pro, alleen die blijft wel steeds hangen bij spydoktor en dat is jammer

Barney

Tja, ik persoonlijk gebruik alleen die van microsoft, die geeft een seintje als er iets gebeurt en hier draait altijd alles prima.

Helaas, zelfs na de defragmentatie, duurt het nog erg lang om "deze computer" te openen

barney

Ken je die vam microsoft ook downloaden zonder geregistreerd te zijn, want het lukte me echt niet op hun pagina.

barney

Na deframentatie is het normaal dat, wat je de eerste keer opent, langzaam gaat. Doch na een paar keer te hebben geopend moet dit sneller gaan.Windows zet deze dan bovenaan in de opstartlijst.

Om dat pakket te gebruiken controleert het eerst of je een legale versie hebt, anders gaat het inderdaad niet.

Helaas, na 10 keer geopend te hebben duurt het nog steeds gemiddeld 25 seconde eer die open gaat

barney

nee juist niet, steeds dat lampje dat 25 sec heen en weer gaat, erg lastig hoor

barney

Helaas, mijn opties zijn op, misschien iemand nog een oplossing voor deze vragensteller??

I ieder geval,success.

heb je deamon tools geinstalleerd en zoja, hoeveel images heb je gemount.

en hoevel cd/dvd rom drives heb je, en zitten daar schijfjes in?

heb zelf weleens gemerkt dat win xp eerst alles gaat controleren voordat jij aan de gang mag gaan :S

db

Bij uitvoeren intypen: msconfig
Kijk eens wat er mee opstart wat je niet nodig hebt kan je uitvinken
Ger

Geplaatst door dirtbag
heb je deamon tools geinstalleerd en zoja, hoeveel images heb je gemount.

en hoevel cd/dvd rom drives heb je, en zitten daar schijfjes in?

heb zelf weleens gemerkt dat win xp eerst alles gaat controleren voordat jij aan de gang mag gaan :S

db

Inderdaad, dit was ook mijn eerste gedachte. Deamon Tools en / of Alchol 120% of het virtuele cd programma van Nero hebben allemaal het probleem dat het openen van deze computer enorm traag gaat. (Windows gaat eerst zoeken naar al die images etc etc).

Zou je die images dan niet beter op een andere partitie kunnen parkeren?

Ik heb nu maar een format en een volledige herinstallatie gedaan.

Bedankt voor de reactie's

Barney

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan