Waarom gaat het typen van rechtsboven naar rechts beneden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Laen61

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 sep 2010
Beste Helpmij,

Ik ben compleet nieuw op deze site, maar heb nu toch ergens hulp bij nodig.
Elke keer als ik Word2007 open, dan opent het een document met de uitlijning rechtsboven. Als ik dan ga typen gaat het van rechtsboven naar rechtsonder.
Het heeft niks te maken met zo'n tekstvlak volgens mij. Ik heb echt alle pagina indelingen/instellingen bekeken, maar niets helpt bij het opstarten. Ik heb er een plaatje bij gedaan voor het idee.

Iemand die weet welke instellingen het misschien zijn?

Word.jpg

Groeten

Ik denk dat per ongeluk de standaard alineaopmaak is aangepast voor alle nieuwe documenten.

Pas dit eens handmatig aan via de groep "alinea" het kleine pijltje onder het het lint, naast het word alinea. Pas je opmaak aan, en dan zit er een knop standaard of iets dergelijks.

je tekst is anders uitgelijnd. Dat kun je zien aan de knoppen binnen de opmaak groep.

Dan wordt de nieuwe instelling opgeslagen in je Normal.dot. Het lijkt er op dat dit dus standaard in staat gesteld, zoals jij laat zien.

Ik denk dat per ongeluk de standaard alineaopmaak is aangepast voor alle nieuwe documenten.

Pas dit eens handmatig aan via de groep "alinea" het kleine pijltje onder het het lint, naast het word alinea. Pas je opmaak aan, en dan zit er een knop standaard of iets dergelijks.

je tekst is anders uitgelijnd. Dat kun je zien aan de knoppen binnen de opmaak groep.

Dan wordt de nieuwe instelling opgeslagen in je Normal.dot. Het lijkt er op dat dit dus standaard in staat gesteld, zoals jij laat zien.

Helaas heb ik bij alinea alle standaardwaarden gecontroleerd met andere word2007 gebruikers, en die zijn precies hetzelfde. Alle uitlijningen komen overeen. Dus dat is het niet helaas.

Inderdaad de tekstrichting is eigenlijk ook alleen maar te wijzigen bij een tekstvak. En dit is gewoon "platte tekst". Zet je codes eens aan en maak nog eens een JPG misschien is daar iets in te zien.

het lijkt een een pagina instelling, je kunt bijvoorbeeld ook tekst onder in de pagina uitlijnen. Als er bijvoorbeeld 3 regels op een pagina staan, worden die op de ondermarge uitgelijnd.

Ik heb al gekeken, maar kan niets vinden dat deze weergave tot gevolg heeft.
Bizar! Ik ben ook heel benieuwd wat het zou kunnen zijn.

Krijg je je tekst wel goed? Als je het gaat bewerken, of blijft die tekst recht uitgevuld, en ook nog eens van boven naar beneden te lezen?

misschien is er wel standaard ingesteld dat de tekst van rechts naar links wordt geschreven. Dat zou een taalinstelling zijn.

Als je binnen de help zoekt naar "tekstrichting" krijg je wat mogelijkheden, kijk daar nog eens!
Ik kom hierop omdat je uitlijnknoppen ook gedraaid staan. Het lijkt er dus op dat dit standaard is ingesteld, vooral ook omdat elk nieuw document zo begint.

Ik kan anders niet verzinnen wat het is.

Laatst bewerkt:
Ik heb een al bestaand document geopend en daar aan wat uitlijningsknoppen gezeten en alinea instellingen. Weet eigenlijk niet meer wat ik precies heb gedaan. Maar heb op meerdere plekken bij een bestaand-volgeschreven document alles ingesteld als "dit type bestand als standaardwaarde gebruiken", en daardoor gebruikt word nu de standaard, goede instellingen weer.

Het heeft dus geholpen,
heel erg bedankt!

Topic sluiten :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan