Waarom Geen Monitortje's Op Concert

Status
Niet open voor verdere reacties.

siebie505

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2011
Hoi,ik vroeg me af waarom mensen op een concert of optreden altijd van die grote fullrange speakers hebben.
Ik heb zelf de hercules xps 2.0 80 dj monitors en ik wil deze eigenlijk gebruiken tijdens een klein feestje.
Ik snap dat het er niet professioneel uit ziet en het minder hard gaat,maar zijn er meer redenen dat ze altijd grote speakers gebruiken?
Om het duidelijk te maken heb ik een foto van een voorbeeld in de bijlagen.
M.v.g. Siebren.

Bijlagen

• voorbeeld 1.jpg
    voorbeeld 1.jpg
    28,7 KB · Weergaven: 45
Beste Siebren,

Dit is een interessante vraag! Je vraagt namelijk hetvolgende: "Waarom Geen Monitortje's Op Concert?". Ik zal je dit uitleggen met behulp van voorbeelden...

- Ten eerste gebruiken artiesten tijdens concerten (bv. One Direction) wel degelijk monitors. Deze zijn geplaatst aan de voorkant van het podium gericht naar de artiest(en) zelf. Zo kunnen de artiesten naast het geluid wat richting het publiek gaat d.m.v. grote speakers, ook zichzelf horen. Kijk maar eens naar dit plaatje: klik

- Dan een antwoord op je vraag: "Zijn er meer redenen dat ze altijd grote speakers gebruiken?"
Op dinsdag 24 en woensdag 25 juni komen One Direction in de Amsterdam Arena. In de Amsterdam Arena passen ongeveer 53.000 mensen. Als One Direction alleen de monitors gebruikt die jij beschrijft hebben ze oneindig veel monitors nodig om overal goed hoorbaar te zijn. De monitors hebben namelijk een bepaald aantal Watt.

Daarvoor in de plaats hangen ze een aantal van deze systemen op: klik

Een aantal van deze systemen kunnen veel meer Watt leveren dan ontelbaar monitors (van jouw plaatje) bij elkaar. Aan de ene kant is het gebruik van de krachtigere systemen dus A) kostenbesparend en B) ruimtebesparend. Je gaat bij een volle Arena met schreeuwende meiden toch niet om de meter een kleine monitor neerzetten...

Ik hoop hiermee je vraag te hebben beantwoord. Als er nog meer vragen zijn, ask me! :d

Jasper

Hoi,bedankt voor het antwoord!
Het eerste van die montitortje's voor op het podium wist ik al,maar het tweede niet.
De vraag klonk misschien wat kinderachtig maar gelukkig heb ik wel serieus antwoord gekregen,nogmaals bedankt!
M.v.g Siebren.

Super Siebren! Ben blij dat ik je heb kunnen helpen.

Groetjes,
Jasper

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan