waarom gefaald ?? windows xp vista milenium

Status
Niet open voor verdere reacties.

m4dc0w344

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2011
hey
ik en me pa waaren een beetje aan het praten over vroeger hoe het er toen aantoeging met de pc en met Windows en toen zij hij "ze zeggen dat Windows xp, Windows vista en windows milenium(weet niet zeker of het goed gespeld is :3) de slechtste waaren die er ooit was" waarom zeggen ze dat eigenlijk want ik heb zelf vista en ik heb er geen enkel probleem me, vind het zelfs lekkerder dan Windows7!

Dit is onzin. Elke besturingssysteem wordt grondig gecontroleerd voordat het voor 200 euro wordt uitgegeven.

Soms zijn de systeemeisen niet duidelijk en kopen daardoor mensen de verkeerde computer.
Zo staat er op de site van microsoft dat windows XP werkt op 64 mb ram.
En dat windows Vista werkt op 512 MB ram.
Dit kan wel maar is heel traag.
Soms heb je ook het probleem dat de fabrikanten geen drivers maken voor het besturingssysteem.
Soms heb je dan een laptop van 2005 die windows 7 aankan maar daar geen fatsoenlijke drivers voor heeft

ok bedankt voor je antwoord!
en wow ik wis niet dat het 200 euro kost !!!!!

Windows XP hoort absoluut niet thuis in het rijtje van slecht besturingssystemen van Windows.
Windows XP staat voor mij toch echt boven aan, bij de beste. Daaronder staat Windows 7, gevolgd door Windows 2000.

Windows Vista en windows millenium, zijn inderdaad niet de beste. Beide zaten veel bugs in.
Windows Vista was ook een zwaar besturingssyteem waardoor deze snel traag was.
Windows millenium is geflopt omdat deze door veel spellen/programma's niet goed ondersteund werd.

Windows ME (Millenium) en Vista zijn inderdaad 2 Windows versies die niet goed ontvangen zijn. Maar of dit puur aan het OS ligt betwijfel ik. Met ME heb ikzelf geen ervaring, thuis zijn wij van het prima Windows 98 naar XP gegaan. Windows XP is voor Microsoft een topper geweest mijns inziens. Nu na meer dan 10 jaar is het nog steeds één van de meest gebruikte OS'en.
Vista heb ik zelf weinig problemen mee gekend, hetzelfde geldt voor Windows 7. 7 vind ik een verbeterde versie van Vista het geheel werkt net wat beter. Het gedonder met Vista is gekomen doordat er systemen met Vista werden verkocht (Vista Ready, Vista Basic) die daar eigenlijk niet voor geschikt waren. De consumentenbond/consumentengids heeft ook zijn steentje bijgedragen aan het neersabelen van Vista.
Printers die niet werkten onder Vista was een big issue. Schuld van Vista / Microsoft of de printerfabrikant (HP, Canon, Epson etc.) die geen nieuwe drivers uitbrengt?
Heel gemakkelijk, Vista kreeg altijd de schuld.

Naar mijn idee hadden de eerder genoemde systemen gewoon met XP verkocht moeten worden om zo de onwetende computeraar te beschermen. In het algemeen traden er allerlei problemen op bij mensen die een budgetsysteem kochten en dan klaagden dat alles zo traag was, de schuld lag dan bij Vista.
Op de door mij gebruikte/samengestelde systemen werd Vista op een gegeven moment ook traag maar dat houdt je. Je raakt gewend aan de snelheid van het systeem en het OS wordt vuil door het installeren/verwijderen van programma's e.d. Dit gevoel (het trager worden) heb ik trouwens veel minder bij Windows 7, dat vind ik één van de verbeterde punten t.o.v. Vista.

Al met al heeft iedereen zijn persoonlijke voorkeur en ervaringen. Die ervaringen zijn vaak gekleurd door de combinatie van hardware en software, positief of negatief.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan