Waarom heeft de ene pc een goede ontvangst e n de andere minder tot slecht?

• Onderwerp starter Onderwerp starter brbr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

brbr

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2002
Waarom heeft de ene pc een goede ontvangst e n de andere minder tot slecht?
Beide pc's hebben 1 muur als barriere.

Hiebij neem ik aan dat het over laptop's gaat?

Zit er veel verschil tussen het (bouwjaar) van deze laptop's?
Dit is het eerste waar ik aan zit te denken...

als een laptop 5 of 6 jaar oud is, heeft deze een minder sterke draadloze netwerk kaart dan een nieuwe laptop.

als dit niet het geval is...
Staan deze laptops in de zelfde ruimte?

Da's een beetje kort door de bocht.
Draadloze signalen kunnen reflectie hebben.
Niet alles gaat door de muur.
De signalen stuiteren heen en weer tussen de muren.
Dus slechts een gedeelte komt bij de pc terecht.
De test zou het beste zijn om de pc's naast elkaar te zetten.

Nee, de een is een nieuwe pc (HP) met (windows 8). Deze heeft veel minder ontvangst.
De ander ook een laptop Sony Vaio VPCEF3E1E (windows 7). Deze heeft goede ontvangst.
Router: KPN Experiabox AVR7519 PSTN
Draadloos

De HP ontvangt slecht, de laptop goed

Laatst bewerkt:
Beide draadloos?

Misschien ligt het niet aan de PC's maar aan de Router kan je ons misschien vertellen wat voor een router het is, heb dit laats ook meegemaakt met mn ziggo modem router in een.

Beide draadloos?

Misschien ligt het niet aan de PC's maar aan de Router kan je ons misschien vertellen wat voor een router het is, heb dit laats ook meegemaakt met mn ziggo modem router in een.

zie mijn vorige reactie

Werkt de pc met een wifi usb dongle voor wifi, of heeft de pc een 'echte' interne pci draadloze kaart? In het laatste geval vermoed ik dat er ook een 'staart' bij de kaart is geleverd? Zet die eens anders / hoger. Heeft de pc een wifi dongle, dan zou het zomaar kunnen dat, doordat de pc laag bij de grond staat, (is dat zo?) de vrije doorgifte van signaal op de één of andere manier wordt belemmerd, daar waar de laptop altijd op minimaal 1 meter hoogte staat (tafel / bureau / schoothoogte).

de pc heeft 'echte' interne pci draadloze kaart.
maar wat is een staart ?
ik heb de pc kant en klaar gekocht

Laatst bewerkt:
Een losse antenne die middels een draadje (staart) dus desgewenst een meter of 1,5 van de pc verwijderd, geplaatst kan worden. Heeft de kaart geen staart, dan zou je voor de grap de meubelstukken (o.i.d.) die de kast het 'zicht' ontnemen op de 'ruimte' eens moeten verschuiven.

reactie

Er was geen staartje bij geleverd.
kan ik dat zelf kopen/aansluiten?
En waar sluit ik dat staartje aan?

Want meubels verplaatsen is geen optie

Toch vreemd, pc voor +- 650 euro , nieuw dus.

Laatst bewerkt:
Verplaats de pc dan eens zonder de meubels te verplaatsen. Het gaat erom de oorzaak te vinden en als je de oorzaak kent, kun je aan een oplossing gaan werken. Ik heb dan ook niet gezegd dat een externe antenne het probleem gáát oplosen, maar door allerlei omstandigheden zou het theoretisch mogelijk zijn dat door de opstelling van de machine de goede ontvangst verstoord wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan