waarom is medion zoveel goedkoper?

Status
Niet open voor verdere reacties.

zoske

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2007
yo, zelf heb ik een medion laptop, maar altijd als ik ergens ga of zo krijg ik te horen dat dit ALDI-brol is en dat hun pc's op niks trekken.
welnu, met medion pc's heb ik nog nooit enig probleem gehad.
maar natuurlijk hebben anderen als simpele reden dat ze slecht zouden zijn dat ze gwn veel te goedkoop zijn en dat dit gwn niet goed is dan (wat ik trouwens dikke zever vind)
welnu is mijn vraag: waarom zijn ze zoveel goedkoper?
ik krijg dikwijls te horen dat ze hun componenten dat ze erin stoppen gwn niet getest worden of zo en als hij niet werkt je maar een andere moet gn halen of zo...
ikzelf denk gwn dat de prijs met andere pc's zoveel scheelt omdat je vele euros betaaald voor de merknaam...
grtjs en dank bij voorbaat.:thumb:

Antwoord is erg simpel...

PC-Welt, een zeer toonaangevend blad in Duitsland test alle PC's en laptops, en vooral die van Aldi [in de hoop dat er iets op aan te merken valt], en komt steeds met lovende kritieken [prijs/prestatie verhouding]... Hoe kan Aldi dit doen? het antwoord is zogezegd "simpel".. Als jijzelf morgen naar de eerste [maar wel] de beste computerfabrikant stapt en zegt: ïk wil dit hebben en doe er maar 200.000 [!] , dan gaat die meneer met zijn pink aan de broeknaad staan en buigt beleefd en zegt "Jawohl"....

En het is persé geen "brol", de beste onderdelen worden gebruikt: nVidia kaarten, Western Digital drives, Pioneer opticals, MSI moederboards, enz... één en ander afhankelijk van de gewenste prijsstelling [maar altijd met de beste prijs/prestatie verhouding]

[van enkele desktop PC's werden er zelfs meer dan 320.000 verkocht....]

Laatst bewerkt:
nu je het zegt ja,...
bedankt, hiermee weet ik al veel meer...
is dan echt de (enige?) reden voor de goedkopere prijs de mass productie of zijn er ng andere redenen...
sommige mensen zeggen ook dat je meer betaald voor een ander merk omdat zij een betere kwaliteit hebben...
greetings:cool:

Gebruik zelf ook al jaren Aldi spul (pc die al 4jaar probleemloos doet en mn laptop van 1 jaar oud) en ben er zeer tevreden over! Er zit gewoon allemaal merkspul in! Daarom kunnen ze denk ik ook gewoon 3 jaar garantie geven!
Woensdag hebben ze weer een leuke laptop in de aanbieding..het is dat ik deze nog maar een jaartje heb..:cool:

Zoske... echt niet! Wat is een "A merk" PC? Dat is ook een "samenraapsel"! Dell maakt echt zelf geen diskdrives of geheugenchips op optical drives... die komen ook overal elders vandaan.... hetzelfde geldt voor HP, Compaq [hetzelfde als HP nu], enz. Er zijn maar een paar diskfabrikanten, geheugenfabrikanten, videokaart fabrikanten, floppy fabrikanten, chipset fabrikanten, enz.... en iedereen koopt z'n handel daar..... dus een "A merk"is dus eigenlijk maar "slap geklets" tenzij ze een super garantie geven... maar daar blinkt Aldi nu juist weer uit... die geven gewoon 3 jaar garantie..... iets wat geen enkele zogenaamde A-merk fabrikant doet...... "food for thoughts" denk daar maar eens over na......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan