Waarom kan ik dit spel niet spelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lid geworden
4 dec 2011
Hoi mensen,

Na 3/4 min spelen van need for speed most wanted (2012) op de pc krijg ik dit http://img541.imageshack.us/img541/3096/naamloosvh.jpg dit komt uit het niets en wordt alleen maar erger en bevriest het hele spel.

Mijn Specs zijn:

Pentium dual core e5400 2.70Ghz
2Gb ddr2 ram
Ati hd 4850 512MB
500watt voeding
Windows 7 home edition 32bit

Ps volgens vele sites voldoe ik aan de min eisen van dit spel, ik spel het ook op min maar het wil gewoon niet :S.

Ik heb me videokaart overgeklockt, achtergrond programma's stop gezet voor meer geheugen, geen virussen en spel het spel via razer game booster maar al deze dingen hebben niks geholpen.

Pls help, alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Aangezien het een nogal verouderde videokaart is, én je hebt m overgeklockt , zou het misschien aan de temperatuur kunnen liggen.

Ik denk omdat je punt één je processor hebt overgeclockt. Ik zou dat nooit doen, want dat kan je zulke dingen opleveren. Je kan hem wel back-overclocken denk ik. dat zou je eerst moeten proberen, als dat niet lukt kan het ook zijn dat je niet de goede drivers hebt geinstalleerd die je nodig hebt voor dat spel. Op de site van dat spel kan je meestal zien welke je nodig hebt. Als dat allemaal gelukt is, en je hebt alle drivers geinstalleerd dan zou het spel het volgens mij het moeten doen. Want je hebt alle specs.

Beste deachterhoeker,

Het eerste wat je moet proberen is het volgende:

Update je drivers hier: http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/Pages/auto_detect.aspx

De site zal je videokaart automatisch detecteren en jou de allernieuwste drivers laten downloaden. Veel games maken gebruik van de nieuwere drivers, daarom zou het kunnen dat je raar beeld krijgt door een niet compatibele driver.
Succes!

mvg

jopi328

inderdaad een driver verhaal, of, je kaart is naar de knoppen.
want toen ik net even naar dat fotootje keek dat je meestuurde moest ik direct aan mijn
kapotte videokaart van 2 jaar terug denken, bijna net zo'n beeld. gekke was dat die kaart t
prima deed bij simpele taken maar zodra ik zware games ging draaien knalde t beeld naar precies
zoiets als wat je ons toonde in t fotootje. alsof de kaart t begaf wanneer hij te heet werd, (want
simpele/oudere games bleef hij gewoon perfect spelen.)

daarbij komt dat je kaart inderdaad ook nu niet echt meer "mee teld" als een game kaart.
Moet me daarbij ook bij Ninovanrikxoort aansluiten, zou zelf overklokken NOOIT doen. de winst die
je maakt is t gewoon niet waard, zeker niet omdat er zware risico's aan overklokken zitten, maar dit
weet je natuurlijk allemaal. Ik weet dat sommigen het als een hobby zien, en dat is natuurlijk prima.
Denk dat je gewoon t beste even een nieuwe kaart kunt aanschaffen. Tegenwoordig heb je echt
hele goeie kaarten voor 100 tot 200 euro, kun je gelijk weer een knappe tijd vooruit!

succes,
Leon

Kaart is naar de knoppen volgens veel sites heb je minimum eisen maar dat is niet waar heb ik ook altijd. Ik heb een beter PC dan die van jou maar bij werkt Most Wanted niet hij hapert heel de tijd zelf op slechtste kwaliteit en ik heb mijn videokaart zelf niet overgklokt.

helaas draait ALLES tegenwoordig in de game industry enkel nog om geld. dus releasen ze games die gewoon nog niet
echt 100% klaar zijn (niet voor niets dat ze tegenwoodig vaak patches releasen op de datum van release ?!?!?!)
dus, sommige games draaien zelfs op super high end computers nog rot. beschik zelf over een 8 cores 3.2 Ghz pc met
een GTX 650 Ti NVidea kaart en dan zou je mogen verwachten dat je alle games op maximum high settings kunt spelen,
niet dus. zelfs nu kom ik games tegen met waardeloze fps!
dus, Wakmen heeft gelijk, minumum eisen zeiden vroeger alles, maar nu zijn ze vaak slechts een indicatie.

maar, terug te komen op je vraag. vrees dus dat je kaart moet worden vernieuwd.
zoals ik al schreef eerder, kaarten zijn lang niet meer zo duur. en, ze maken dat je weer gewoon lekker kunt gamen
zonder fps problemen, (in de meeste gevallen dan).

succes met t uitzoeken van een nieuwe kaart!

Leon

Hele maal mee eens. Er zijn spellen die gewoon te snel uitkomen zoals Assassins creed FIFA enz. Vroeger was ik een fan van Assassins creed maar nu niet meer want hun spellen blijven de zelfde maar alleen met wat nieuwe wapens en verhaal.
Het zelfde verhaal met Iphone. GTA is altijd een succes omdat ze er lang over doen om hun spel te maken en die leveren dan altijd mooi resultaten.

Verder kan ik niet meer zeggen. Je kan jou ram geheugen best wel verhogen en nog maals jou videokaart upgraden. Dat ben ik ook van plan deze vakantie.

Verder veel succes nog :thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
@SPY, ben het niet met je eens. Je geeft ten eerste aan dat er games zijn die het op high-end pc's niet goed doen. Dan geef je aan dat dat op jouw pc het geval is en zeg je dat je een GTX 650 Ti bezit.
Zoals je weet is de GTX 650 Ti niet de beste kaart, sterker nog: de kaart zit qua prestaties tussen de HD 7770 en HD 7850. Dan kan je niet verwachten dat alle games het max. doen. Bovendien zijn er ook nog games waar Vsync standaard aan staat, die hebben eerst ook een waardeloos FPS. Andere games als Juiced 2 locken de FPS standaard op 60 of zelfs 30. Het kan dus of aan de kaart liggen of aan het spel. En er zijn dan weer games die belachelijke eisen stellen, maar die moet je ook niet kopen als ze minimaal een GTX 560 Ti of HD 6870 eisen. Dan weet je meteen al dat ze om goed speelbaar te zijn minstens een HD 7950 eisen, en aan die kaart kan jouw GTX 650 Ti maar ook mijn HD 7850 niet tippen.

de GTX 650 Ti is inderdaad zeker niet de beste kaart, dat heb ik ook niet gezegt. maar mijn systheem voldoet wel aan alle systheem eisen van de games van nu.

alles wat ik bedoelde was dat de game industry tegenwoordig tegenwoordig steeds vaker games uitgeeft die gewoon nog een maand werk vereisen. en dus gaat de
speelbaarheid zwaar naar beneden. dat ligt dan dus niet aan mijn kaart op de settings, maar gewoon dat de bazen geld willen verdienen en zo snel mogelijk.
vroeger ging men door tot een game klaar was, nu is t zo snel kunnen we m de deur uit raggen en dan later een beetje bij pimpen met patches.
dat was alles wat ik zeggen wilde, niet dat mijn systheem een super high end pc zou zijn, want dat is t zeker niet. t is een leuke game pc, maar meer ook niet.

moet wel zeggen dat ik nog nooit een game ben tegen gekomen die een een GTX 560 Ti, HD 6870 of hoger eisen om te spelen en ik hou de game markt erg
nauwkeurig in de gaten. zou daar graag eens een voorbeeld van willen zien dan, gewoon uit interesse. want zou zo'n game bestaan dan is de game company die m
uitbrengt niet helemaal lekker, of ze moeten graag verlies willen lijden, maar dat lijkt me stug.

leon

Laatst bewerkt:
@wakmen
Je moet toch onderhand weten dat je niet hoeft te quoten als je direct op de vorige vraag reageert.
Ik heb in het verleden al meerdere malen je quotes verwijderd.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan