• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarom kan ik geen 2 excel bestanden tegelijk openen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

KosterErik

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2016
Beste allemaal,

ik zit met een klein probleem.
Een tijdje terug heb ik een boekhouding van iemand overgenomen. Hierin zitten veel excel bestanden. Vaak moet ik in 2 of 3 excel bestanden tegelijk werken, maar ik kan maar 1 tegelijk openen. Wanneer ik bijv 2 open, slaat excel vast en zie ik de bestanden niet meer en kan er dus niet in werken. Wanneer ik Alt+Tab doe dan zie ik de bestanden wel, maar kan er niet bij komen.
Het zal waarschijnlijk iets heel simpels zijn maar ik kom er niet uit. Heb al verschillende manieren van opslaan geprobeerd maar kom er niet uit.
Ook wanneer ik nieuwe excel bestanden aanmaak zonder inhoud kan ik deze niet tegelijk openen.

Wie o wie kan mij helpen?

Groeten Erik

Hey Erik.
Test even op een andere pc of je daar wel meerdere bestanden tegelijk kan openen. Zo ja, dan zou ik beginnen met Office te verwijderen, dan de pc herstarten, dan Office opnieuw installeren, en als laatste Windows Update draaien.

Suc6.

Of klik op de knop waar de pijl naar wijst:
Capture.JPG

In het Nederlands is dat het menu Beeld en de knop Nieuw venster.

Laatst bewerkt:
het menu Beeld en de knop Nieuw venster
Dan test je niet met fysiek 2 verschillende bestanden. Een nieuw venster komt in hetzelfde bestand.

Ok. Dan kan je ook via Bestand / Openen een ander document openen. Bij mij in Office 2016 opent deze dan in een nieuwe instance.

ik heb hier ook last van gehad.

Mijn oplossing is als volgt:

1. Open je excel bestand
2. Open vervolgens nog een keer excel (de applicatie zelf, dus niet een andere file)
(als het goed is krijg je nu een volledig tweede scherm)
3. open via het tweede excel scherm de gewenste file

Succes!

Ok. Dan kan je ook via Bestand / Openen een ander document openen. Bij mij in Office 2016 opent deze dan in een nieuwe instance.
Ha, dat is juist de vraag van de TS, bij 2 instances werkt zijn boekhouding niet. Vermoedelijk geeft Bestand > Openen hetzelfde resultaat als een dubbelklik op de file. Maar wel het proberen waard :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan