Waarom komt mijn computer na opstarten altijd eerst in het zwarte menu scherm ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
766
Help, Help dit forum is mijn laatste hoop !!!

Als ik mijn computer nadat hij een tijdje heeft uitgestaan start, dan komt hij altijd eerst in het zwarte menu scherm waar hij dan standaard op " Windows Normaal starten " komt te staan.
Klik ik dan op Enter dan gaat hij of nog een keer opnieuw opstarten om zo weer op het zelfde scherm en item terecht te komen en dan weer enter en dan komt ie pas in windows.
Of bij de eerste keer Enter loopt ie door naar windows xp toe.

Ik dacht eerst aan de videokaart dus deze heb ik vervangen.
Ook heb ik er een ventilator bij geplaatst om te zorgen dat de computer niet te heet kan worden.
Ook heb ik Windows xp weer helemaal schoon geinstalleerd.

Weet iemand waarom deze computer na een poosje te hebben stilgestaan zo vreemd opstart steeds ??


Ik zou je zeer dankbaar zijn voor de hopelijk juiste oplossing, want barney zelf weet het even niet meer.

groeten Barney
 
Hoi Jozo,

Bedankt voor je super snelle reactie.

Ik ga eind van de middag de juiste tool zoeken en downloaden en dan de harddisk maar is testen.
Misschien is er inderdaad iets met de Bootsectors aan de hand .

Ik laat je het zo spoedig mogelijk weten.

Nogmaals bedankt

Barney
 
Hoi Jozo, het is een Seagate hd en heb met jou progjes via de juiste site de harde schijf laten testen, het resultaat is dat de hd goed is.

Als ik een spel aanzet ( ice age 2 ) en laat deze een paar uur aanstaan dan is deze als ik na een paar uur terug kom vastgeslagen en/of de computer is inmiddels opnieuw opgestart.
Ook om die reden dacht ik dat het om de videokaart ging en heb ik deze dus vervangen.
Aangezien het probleem bleef heb ik dus een koeler in de kast bijgeplaatst omdat ik alsnog bang was dat het spulletje te heet zou worden ( zelf met de zijkappen eraf ).
Maar helaas heeft dit allemaal ook nog geen resultaat gehad.
Vanmiddag weer het spel aangezet en een paar uur laten staan en toen ik weer ging kijken wat ie weer vastgelopen.
Wat kan dit in hemelsnaam nu dan toch zijn, ik hoop echt dat iemand of jij me nog meer goede tips kan geven, want ik begin zo zachtjes aan de moed te verliezen.

groetjes Barney
 
Misschien dat er wat met je geheugen mis is? Probeer es één reepje geheugen in te laten en test dan opnieuw. Doet ie nog steeds etzelfde, dan ff het gebruikte reepje eruit halen en et 2e reepje plaatsen.

Ook ff testen met Memtest86:
http://www.memtest86.com/
 
Hoi muurhond,

Er zit 1 reepje van 128 mb in dus dat wordt moeilijk.

Ik kan wel die memtest doen, maar ik heb dat al is eerder op een andere computer gedaan en kan niet veel wijs worden uit dat progje, het duurt heel lang en ik zag niet echt iets bijzonders, dus ik deed vast iets verkeerds of zag iets niet echt.

groeten Barney
 
Denk dat je beter wat geheugen kan bij plaatsen,vindt 128 voor XP niet al teveel
 
Zou eens beginnen met een chkdsk /r in de repairconsole, kan ook met chkdsk /f in de dosbox, en na een reboot gaat hij alles controleren, duurt wel lang, dus heb geduld, hij start vanzelf opnieuw op.

Daarna een defragmentatie in veilige modus.

Welke versie gebruik je? met SP1 of 2?
 
Hoi, had al eerder die opdrachten is gedaan voor reparatie.
Alleen defragmentatie niet in de veilige modus.
Ik had toen het probleem begon sp1 en sp2
Nu na format en herinstallatie alleen nog ff sp1

Barney
 
Zojuist de computer na een dag stilte weer is opgestart en dan start ie op tot aan het windows scherm met de groene balk.
Daarna start ie spontaan weer opnieuw op en komt ie daarna in het inmiddels voor mij beruchte zwarte scherm met de optie's Normaal starten / veilige modus / enz.
Doe ik dan Enter bij Normaal starten dan gaat ie daarna eindelijk wel door.
Maar waarom start ie eerst bij het windows logo opnieuw op en komt ie daarna in het zwarte menu scherm.

Inmiddels gedane zaken:

  • Andere videokaart
  • Extra Ventilator in de kast geplaatst
  • Windows xp met format opnieuw geinstalleerd
  • Harde schijf met tool laten checken en is goed
  • Chkdsk / r
  • En nu defragmentatie in veilige modus ( ondanks nieuwe installatie )

    Als iemand me daar de reden of oplossing voor zou kunnen geven dan zou ik hem zeer dankbaar zijn.

    groeten Barney
 
Raar probleem, zou het haast aan bepaalde hardware kunnen hangen, heb je er pci kaarten inzitten? en zo ja, welke?

Ook alle drivers geinstalleerd? zoals de goede chipsetdrivers? etc.
 
Misschien dat de harddisk beschadigde clusters heeft, maar volgens mij kan dit niet die ''loop'' veroorzaken.

Misschien kan je opnieuw partities aanmaken?
 
De goede Chipset drivers eh, ja dat zou inderdaad nog kunnen, heb windows xp vers geintalleerd maar geen directe chipsetdrivers voor dit moederbord geinstalleed. ik ga meteen kijken wat voor moederbord het is en waar ik die drivers kan downloaden, wel een zeer goeie tip.
Verder zit en alleen een pci lankaart in maar die zou er e.v.t uit kunnen daar deze computer alleen voor kinderspelletjes is en geen internet nodig heeft.

Ik vlieg nu naar boven en ga naar me moederbord kijken en hier beneden de chipsetdrivers zoeken, mocht ik ze niet vinden dan hoop ik weer op jullie perfecte steun te mogen rekenen.

tot zo ik laat weten hoe het afloopt

groeten BArney
 
Ben ik weer,

\Moederbord is Soltek SL-75KAV

Chipset is Via VT8363A Apollo KT 133A

Bios type is Award Modulair

Ik ga speuren naar de juiste chipset drivers

Barney
 
he Muurhond en Lange Pier !

Ik me het rambam zoeken op internet, kan ze natuurlijk niet vinden, kom ik op mijn trouwe forum terug, staan er al 2 linken naar de chipsets ( eigenlijk 3 )
Wat zijn jullie top zeg, heel erg bedankt.

Die 2 dezelfde V508A zijn die perfect geschikt voor mijn doorgegeven moederbord en chipset ?
En diegen die waarschijnlijk beter werken omdat het een kt 133a is, moet ik die nu hebben of toch 1 van de bovenste 2 .

Ik wacht op jullie want jullie zijn in mijn ogen de experts.

heel erg bedankt van Barney
 
Nee, hoor, het zijn er 2, die van Muurhond en die van mij.
En ik heb altijd gelijk, dat is regel 1, en regel 2, heb ik het niet, treed regel 1 in werking.:p

Ik denk dat die van mij, de 4 in 1 drivers beter voor de KT133 chipset zijn, bij die Hyperion staat die chipset niet bij.
 
Okido Lange Pier.

Ik heb het gedownload en op cdrom gezet, nu ga ik boven de chipset drivers installeren en de computer weer een dagje in de test zetten.
Zodra ik meer weet dan meld ik dit meteen op dit forum item

nogmaals bedankt.


Barney
 
Lange Pier zei:
Nee, hoor, het zijn er 2, die van Muurhond en die van mij.
En ik heb altijd gelijk, dat is regel 1, en regel 2, heb ik het niet, treed regel 1 in werking.:p

Ik denk dat die van mij, de 4 in 1 drivers beter voor de KT133 chipset zijn, bij die Hyperion staat die chipset niet bij.


Maakt niet uit, de KT133 wordt wel ondersteund. Alleen bij problemen zou je de 443 kunnen overwegen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan