Waarom moet ik mij aanmelden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

B.Kat

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Beste helpmijers,
Ik ben sinds kort in het bezit van een Laptop met als OS windows XP SP2.
wanneer ik deze laptop aanzet start hij windows op tot een bepaald moment en dan moet ik eerst op mijn naam klikken voordat hij verder gaat, dat vind ik lastig.
Op mijn vaste Pc heb ik dit probleem niet ( Ook win XP SP2 ).
Kan iemand verklaren hoe dit komt en hoe ik dit kan omzeilen?

Vrgr. B.Kat

erbicom,
Ik heb de link gevolgd maar kom daar niet verder.
Wanneer ik ook maar iets wijzig, komt er alleen maar het klassieke aanmeldscherm en wordt er om een password gevraagd.
Het was zelfs zover dat ik helemaal niet meer in de pc kon komen en ik dit via de veilige mode moest oplossen.
Laat het dan maar bij het oude want strak kan ik mijn nieuwe laptop helemaal niet meer gebruiken.
Vrgr. B.Kat

Ik neem aan dat je dit ook gelezen hebt?

Tips voor aanmelden op XP
Tips voor aanmelden op XP
Gepubliceerd op zaterdag 13 augustus 2005
Iedere week beantwoordt Computer Planet een vraag van een lezer. Deze week: wat is de beste manier om je aan te melden op XP?

De automatische aanmelding
Bij de automatische aanmelding wordt tijdens de opstart het Welkomstvenster of de klassieke aanmelding overgeslagen. Je komt dus direct terecht op het bureaublad. Dat is handig, maar vaak onveilig. Toch zijn er situaties denkbaar dat het een goede oplossing is. Als je pc fysiek in een ruimte staat waar toch niemand toegang tot heeft, waarom zou je er dan geen gebruik van maken?

Verder kan automatische aanmelding zinvol zijn voor een pc waar verschillende mensen gebruik van maken zonder dat ze over een eigen profiel hoeven te beschikken.

Vervolgens in Start / Uitvoeren control userpasswords2 intikken en op enter te drukken. Daarna vink je "Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te gebruiken" uit. Windows stelt je tot slot de vraag met welke account ( gebruikersnaam en het bijbehorende wachtwoord) er vanaf de volgende opstart automatisch bij het systeem moet worden aangemeld. Je kiest de zojuist aangemaakte account.

Het automatisch afmelden kun je tijdens de opstart (eenmalig) voorkomen door de Shift-toets vast te houden. Het gebruikelijke aanmeldvenster verschijnt dan weer.

Het kan ook op deze manier:
start>bovenin op het plaatje klikken bij je naam,
dan kom je in gebruikers account, dan op startpagina klikken,
de manier waarop gebruikers zich af en aan melden klikken,
dan het welkomsscherm gebruiken aanklikken.
Omdat je maar 1 account hebt, kom je direct op je bureaublad uit.

Tenminste, ik denk dat je 1 account hebt, want dat lees ik nergens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan