Waarom niet kunnen installeren op C:

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanFilarski

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2014
Hallo Allemaal,

Bij het installeren van Win7 op een lege schijf, krijg ik aldoor het commentaar:

Windows kan niet installeren op gedeelte 1 van schijf 0.

Ik heb de schijf al meerdere keren opnieuw geformatteerd, maar telkens krijg ik dat commentaar

Wat doe ik verkeerd?

MVG
Jan Filarski

Heb je ook eerst de partitie verwijderd?

Of in een andere PC alle partities weghalen en 1 of meerdere opnieuw aanmaken of via die installatie DVD dat doen, bij eerst heb je geen 100mb systeem reserve partitie en bij de 2e manier wel en dan niet op die 100mb partitie proberen te installeren want dat wil natuurlijk niet en miss is dat nu ook het geval.

Hallo Allemaal

Ik heb de schijf verdeeld in 2 gedeelten:

Schijf 0 (Niet toegewezen ruimte) 152,0 Mb
Schijf 0 , Partitie 1 met 148,0 Gb 148,8 Gb Primair. (waar ik Windows7 op wil installeren)

Schijf 0, partitie 1 geformatteerd als NTFS
Wat is er niet goed ?

MVG
Jan Filarski

Haal ze eens weg en laat Windows de schijf zelf indelen.

Waarom het niet wil kan ik je niet vertellen.

Hallo Lange Pier,

Ik heb de partities weg gehaald.

Nu heb ik 1 schijf 0 met 1 Partite: Totale grootte: 149,0 Gb en Beschikbaar: 149,0 Gb Primair

Ik heb deze partitie wel geformatteerd.

Maar nog steeds het commentaar:
Er kan geen systeempartitie worden gemaakt en geen bestaande systeempartitie worden gevonden
(Zie de logbestanden van de Setup voor meer informatie) En daar staat niets relevants in.

Maar ik kan dus nog steeds geen Ssysteempartie maken.

Wat zou ik nu nog kunnen doen?

MVG
Jan Filarski

Haal ze eens weg en laat Windows de schijf zelf indelen.
Dat wil niet?

Als je in schijfbeheer v.a. de W7 installatie DVD de schijf indeelt dan wil W7 ervoor een systeem reserve partitie hebben van 100MB, als je de schijf in een andere PC eerst had ingedeeld dan kun je W7 zonder die 100MB partitie installeren.

heb je misschien in bios de beveiliging aan staan ??
dan installeert hij niets op c .
anders fdisk gebruiken

Hallo mensen,

Hier heb ik waarschijnljk een oplossing:

Er zit een Nvidia Nforce3 250 chipset op het bord met een Silicon Power 3512 sata controller,
windows7 snapt die standaard niet dus die ziet geen controller en disks.

Je moet dan met “stuurprogramma bijladen” eerst in de windows7-setup waar je ook de
schijven en partities kunt kiezen en maken deze driver bijladen, daarna ziet ie dan de controller
en de disk.

Hier iemand met hetzelfde probleem :

https://social.technet.microsoft.co...32bit-and-64bit-nforce3?forum=w7itprohardware

Mvg
Jan Filarski

Hallo mensen,

Maar ik heb nog een oplossing:

Ik heb vanaf een ander systeem ook uitgerust met Win7 een kloon op de desbetreffende disk gemaakt.
En die kloon inmiddels aan mijn systeem verbonden. Liep in het begin natuurlijk voor geen meter,
maar allengs dat Windows meer drivers installeerde ging het systeem ook beter lopen.

Maar omdat ik niet verlegen zat om een gekloond systeem, heb ik over de klooninstallatie een nieuwe Win7 installatie
gelegd.
Nu ging dus het installeren van de HDD vlekkeloos (omdat er nu wel drivers aanwezig waren,
zie vorige reactie hierboven) quote " Nvidia Nforce3 250 chipset op het bord met een Silicon Power 3512 sata controller"

Bovendien, heb ik een denkfout gemaakt. Na het inrichten van de HDD (door de Win7 installatie met de extra 100Mb niet toegewezen ruimte)
daarna moet je opnieuw opstarten en dan komt de weg vrij om verder te installeren.

Mensen allemaal hartelijk bedankt voor jullie bijdrage, in het bizonder Lange Pier, Edmoor en Mark van Temco
MVG
Jan Filarski :evil::p

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan