Ik zie op een site een maillink en daarachter zit deze code:
Deze code vult variabele v1 met een email adres. En ik moest dat email adres aanpassen. Na een half uurtje puzzelen wist ik wel hoe ik v2 en v7 kon aanpassen.
Maar waar komt deze code vandaan? En waarvoor doen we dit zo?
Ik Googlede even en dan kom je uit bij een bedrijf Syronex dat deze code dan gratis voor je maakt.
Wie is hier bekend mee? De truc lijkt me wat oppervlakkig, als het om spambots misleiden gaat had je ook gewoon het gewenste email adres nerovetsrethca kunnen zetten en met een loopje weer goed kunnen zetten.
Code:
<script type='text/javascript'>
var v2="URHZS4T3IXGIMZZPZRXVZEC8EKF";
var v7=unescape("%3C%3C.5%13N%21X%2C*3%26%3F.%3B%3D%29%26%3D%3A%2C%20%26Vk%25*");
var v5=v2.length;var v1="";
for(var v4=0;v4<v5;v4++)
{v1+=String.fromCharCode(v2.charCodeAt(v4)^v7.charCodeAt(v4));}
document.write('<a href="javascript:void(0)" onclick="window.location=\'mail\u0074o\u003a'+v1+'?subject='+'\'">'+'Webmaster<\/a>');
</script>
Deze code vult variabele v1 met een email adres. En ik moest dat email adres aanpassen. Na een half uurtje puzzelen wist ik wel hoe ik v2 en v7 kon aanpassen.
Maar waar komt deze code vandaan? En waarvoor doen we dit zo?
Ik Googlede even en dan kom je uit bij een bedrijf Syronex dat deze code dan gratis voor je maakt.
Wie is hier bekend mee? De truc lijkt me wat oppervlakkig, als het om spambots misleiden gaat had je ook gewoon het gewenste email adres nerovetsrethca kunnen zetten en met een loopje weer goed kunnen zetten.