Waarom op het ene netwerk wel, en het ander niet netwerk geen internet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cortrans

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2009
Berichten
172
Hallo vrienden,

Wederom heb ik julie hulp weer eens nodig :d Ik heb de volgende vraag?
Wij hebben 2 laptop's, deze werken allebei prima op ons eigen thuis netwerk zonder problemen.
Nu zijn wij de weekenden veel bij onze zoon/schoondochter en kleinkinderen. Voorheen had ik geen probleem met het inloggen met mijn eigen laptop op het netwerk van hun.
Al weken kom ik met mijn eigen laptop niet verder meer dan een "beperkt netwerk". De inlog en dergelijke zijn wel goed, echter het internet kan ik niet op bij hun. Met de laptop van mijn vrouw en mijn telefoon heb ik geen problemen met internet bij hun.
Dit geeft hij aan:

2aertk5.jpg


Resetten van de modem heeft geen resultaat. Wat wel???? Wie weet hier de oplossing voor???
Op mijn eigen laptop heb ik veel documenten staan die niet op de laptop van mijn vrouw staan, oen om ne wekelijks 2 laptops mee te nemen is ook zo omslachtig waar.
 
Laatst bewerkt:
Dat programma heb ik standaard op mijn laptop staan. Alle drivers zijn up-to-date......... Maar (nog) geen internet.... wel verbonden met het betreffende netwerk
 
Wat ik nog kan verzinnen is dat je probeert gebruik te maken van een 5GHZ netwerk welke jou laptop niet aankan. Al gecontroleerd ?
 
vreemd, wand in het verleden heb ik daar nooit geen problemen mee gehad. Hij heeft dus "ooit" wel gewerkt op hun netwerk, maar nu al ongeveer 2 maanden niet meer........
De 2e laptop is ouder en doet het wel......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan