Waarom print printer niets?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zethu3108

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2014
hoi.

Ik heb sinds een hele tijd een Canon Pixma mp520.
Nooit problemen mee gehad, en ik print met enige regelmaat ook iets.
Nu heb ik per ongeluk de printer een paar dagen ongebruikt aan laten staan.

En nu wil ik iets printen, maar komt er geen inkt op het papier.
Je hoort wel dat hij bezig is met printen.
Ik heb ook geprobeerd iets direct van de scanplaat uit te printen.
Ook dan het geluid dat hij bezig is, maar niets op het papier.

Ik heb alle inktpatronen gecontroleerd, niets opgedroogd of zo. Komt gewoon inkt uit.
Printkop nagekeken en schoongemaakt, maar ook daar lijkt niets opgedroogd.
Ik heb meerdere malen een dieptereiniging uitgevoerd, en daarna de optie om de rasterlijnen uit te printen uitgevoerd.
Nog steeds niets op papier.

De inktpatronen zijn ook niet leeg. Zwart is helemaal vol en de overige 3 kleuren zijn halfvol.

Wat kan er aan de hand zijn?

Misschien zou dit artikel je kunnen helpen -> klik <-

Ik ga het vanavond proberen. Laat het weten of hij morgen weer werkt...

Helaas, nog steeds geen inkt op het papier. Ik heb wel al nieuwe cartridges besteld, had ze eigenlijk gister al verwacht. Hoop dat dat werkt. Wel zonde van de volle zwarte en halfvolle kleuren cartridges...

zeker jammer.
Als het met de nieuwe wel werkt zou ik een mail naar canon zenden met dit verhaal.
wie weet wat ze doen.

postbode vandaag aan de deur geweest toen ik niet thuis was. Kan pakketje helaas pas zaterdag nu ophalen...

ben zeer benieuwd.

Nieuwe cartridge zwart eerst uit geprobeerd. Geeft ie een 5200 error... Zit niets in printer zover ik kan zien, maar hij blijft alarm geven. Ook als ik de oude cartridge erin zet... Ik word knettergek van dat ding. Ik moet voor volgende week zaterdag een heleboel uitgeprint hebben, en heb alleen maandag daar tijd voor!

Canon_Pixma_MP520_Buttons_03.gif

Probeer dit eens (zie foto):
a. Schakel de printer uit (met knop 4)
b. Druk de nu knoppen1 + 2 + 3 en 4 tegelijk in (gebruik 4 vingers)
c. Houd deze knoppen 10 tellen ingedrukt
d. Laat de aan/uit knop los (nummer 4) (houd de andere knoppen nog even vast)
e. Na een paar seconden (als de printer aan gaat) kun je de knoppen 1,2, en 3 loslaten

Laatst bewerkt:
Besloten morgen de helpdesk maar te bellen... Laatste optie, anders morgen maar nieuwe printer kopen.
Weet het anders ook niet. Wel zonde van het geld wat ik heb uitgegeven voor de cartridges...

woon je in de buurt van Enschede?

Helpdesk weet ook niets, omdat hij buiten de garantie valt. Dus ga nu maar richting de winkel om een nieuwe te halen....

Jammer....succes met de aankoop van een nieuwe printer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan