Waarom Quadro FX...

Status
Niet open voor verdere reacties.

PR2000

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2008
Ik ben mijzelf aan het voorbereiden op de aanschaf van een nieuw
werkstation, speciaal geschikt voor professioneel video-editing (Avid).

Daar moet natuurlijk ook een geschikte videokaart in.
Avid adviseert een Quadro FX1500. Prima....
Maar waarom deze kaart en geen 8600GTS, 8800GT, of zelfs
een even dure 8800GTX?

Alvast bedankt. PR

Even uit mijn hoofd is die kaart beter geschikt voor 2d toepassingen. Ik weet het niet zeker meer maar zal het even nakijken.

NVIDIA Quadro® ultra high-end graphics solutions shatter the limits facing CAD, DCC, and visualization applications. Armed with a radically new graphics architecture engineered to address the most demanding challenges facing professionals, NVIDIA Quadro ultra high-end products deliver up to 76.8GB/sec. memory bandwidth, 1.5GB GDDR3 frame buffer memory, 384-bit memory interface and support for two ultra-high resolution (3840 x 2400) digital panels.

The NVIDIA Quadro family also offers a variety of specialty products that meet the needs of demanding workstation professionals, including NVIDIA Quadro SDI (enables direct connection to broadcast equipment for preview, recording, or on-air broadcast) and NVIDIA Quadro G-Sync (an option card that delivers frame lock/genlock functionality to unprecedented levels of industrial realism, visualization and collaborative capabilities).

Deze kaarten zijn meer bedoeld voor de niet game markt, maar of er echt verschil tussen de kaarten zit...?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan