Waarom reageert de pci van mijn ASRock k7vt2 niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

o-fiel

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2005
Ik heb voor m'n familie mijn oude onderdelen bij elkaar geraapt, cheapo kastje gekocht en alles inelkaar gezet.
Het liep als een zonnetje. Totdat ik er een pci-kaart in wilde zetten. Zo'n wireless kaartje...zodra er maar een pci-kaart in gaat start hij niet op.
De hd gaat gaat even draaien, de cd-drive geeft even een knipperlichtje, de ventilatortjes gaan draaien, maar daar blijft het bij...geen bios-piep.

Zonder die kaart werkt hij perfect, ik heb al wat andere kaartjes geprobeerd etc, maar geen effect. Wat nu?

Oja,
ASRock K7vt2
AMD Athlon XP 2000
300W cheapo voeding,
Ati Radeon 9250
Maxtor 80 gig + HP cd-romdrive (4x4x24)
En een reepje DDR 512, 333 mhz down naar 266 mhz

Heb je die kaart al in de tweede slot uit geprobeerd, dat wil eens werken.

Geplaatst door humpe
Heb je die kaart al in de tweede slot uit geprobeerd, dat wil eens werken.

D0ne, maar zelfde probleem, geen reactie...helemaal niks meer...

BIOS UPDATEN

Wat wel eens wil helpen in zo´n geval, is het updaten van de BIOS.

suc6

Kijk ook eens in de BIOS zelf of er geen instelling mbt PCI fout staat. Of herstel de standaardwaarden eens in de BIOS.

suc6

Geplaatst door Canyon
Kijk ook eens in de BIOS zelf of er geen instelling mbt PCI fout staat. Of herstel de standaardwaarden eens in de BIOS.

suc6

Ik heb al een reset gedaan, maar pci werkt nog steeds niet. Ik ga zodadelijk even alle instellingen nalopen :rolleyes:

Geplaatst door o-fiel

Ik heb al een reset gedaan, maar pci werkt nog steeds niet. Ik ga zodadelijk even alle instellingen nalopen :rolleyes:

Alle instellingen lijken te kloppen... :(
De kaart zit er goed in...maar het hele apparaat start niet op. Alles draait, maar geen bios of wat dan ook. :(

Laatst bewerkt:
Zojuist alles andersom getest, de wifi-kaart werkt wel in andere pc's en andere pci kaarten zorgen ook voor problemen in de besproken computer...

mwah
1. Bios update.
2. PCI controller vervangen :p

Gezien de configuratie zou ook een low budget voeding van 300 Watt dit makkelijk moeten aankunnen, tenzij er natuurlijk op één van de voedingslijnen te weinig spanning staat.
Je zou een andere voeding kunnen proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan