Waarom reboot mijn pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mkappers

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2002
Hallo,

Ik zit met een irritant probleem waar ik zelf niet uitkom. Ik heb een amd athlon 2700+ met een G-force 4 videokaart. Nu heb ik bijna dagelijks dat als ik een tijdje bezig ben dat mijn pc helemaal opnieuw opstart. Soms is dat bij CS (counterstrike) maar het kan ook zo zijn dat ik als ik de comp teveel laat denken hij mij laat zitten. Ik vermoed dat hij gewoon te warm word. Nu heb ik zelfs een externe ventilator op de open kast van mijn moederbord staan, maar zelfs dat helpt niet. Iemand een idee hoe ik mijn probleem kan verhelpen, en of het inderdaad t geval is dat hij te heet word??

Alvast bedankt!

Klik rechts op deze computer.
Eigenschappen.
Tabblad geavanceerd.
De onderste button instellingen.
Vinkje weghalen voor: "De computer automatisch opnieuw opstarten".
Dit zorgt ervoor dat je voortaan een eventueel foutcode te zien krijgt ipv een zwart scherm en een reboot.

Download en installeer Speedfan eens.

Open het programma en laat bijvoorbeeld de rekenmachine hele zware berekeningen maken.

Hoe warm wordt de CPU?

Waarschijnlijk word die inderdaad te heet.

Staat de kast in een afgesloten ruimte (bijvoorbeeld een kast)?

Probeer de kast is open te maken en dan even open te laten. Bij de meeste systeemkasten kan je er een zijkant uithalen.

Geplaatst door rve123
Waarschijnlijk word die inderdaad te heet.

Staat de kast in een afgesloten ruimte (bijvoorbeeld een kast)?

Probeer de kast is open te maken en dan even open te laten. Bij de meeste systeemkasten kan je er een zijkant uithalen.

Nu heb ik zelfs een externe ventilator op de open kast van mijn moederbord staan, maar zelfs dat helpt niet.

Ik vermoed dat "open kast", "open kant" moet zijn trouwens..

Bedankt voor de snelle reactie, Ik heb mijn comp gewoon onder een bureaublad staan, hij staat wel vrij. Hij staat overigens wel op zolder, maar dus niet in een kastje of zoiets. De zijkant heb ik inderdaad open en dan de ventilator ertegen. Bijlage de gegevens van speedfan.

Waar zie ik de warmte van de CPU?

Bijlagen

• speedfan.jpg
    speedfan.jpg
    51,2 KB · Weergaven: 40
Ik krijg als foutmelding:

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL, met een hoop bla bla, is dit uberhaupt een foutmelding waar jullie iets mee kunnen?

In Bios heb ik even gekeken naar de warmte:

MB temp: 36 graden
CPU temp: 84 graden

Op het moment dat ik dus nu een film ga converteren bijvoorbeeld, reboot mijn pc. Kan hij dus niet aan.

Wat nu te doen?

MB temp: 36 graden
CPU temp: 84 graden

Als dit geen valse meting is ==> veelstewarm!

Maak je kast open en maak alles stofvrij (geen stofzuiger gebruiken). Kijk of je koeling nog goed vast zit, draait en of er nog koelpasta tussen zit.

En die "hoop bla bla" van de foutmelding wil ik ook graag zien :).
Al ga ik toch voor de temp.

Nou het is gelukt hoor,

Ik heb de hele kast opengemaakt, alle ventilatoren eraf gehaald en schoongespoten met een air duster (oftewel lucht samengeperst in een spuitbus), alle lucht gaten stofvrij gemaakt, en hij doet het weer. Ik kwamen enorme hoeveelheden stof uit. Mijn ventilatoren draaien ook een stuk beter nu, 1000 rpm sneller!

Iedereen bedankt voor de hulp!

Groeten Mike

Ik ben eigenlijk nog wel een beetje benieuwd hoeveel graden de cpu en de MB nu zijn, volgens de BIOS

Je foutmelding slaat in het algemeen op een rotte driver... onlangs nog iets vernieuwd/vervangen?
84 graden voor een cpu is idd erg hoog, maar moet kunnen hoor, al is het op het randje...

Nee, ik heb de laatste tijd niets vernieuwd/vervangen. Ik heb wel een nieuwe scanner, maar de foutmelding had ik ook al voor dat ding.

Ik heb hieronder een bijlage met hoe speedfan nu bij mij draait. Ik laat m nu even expres op 100% CPU draaien. Om te kijken wat hij doet, so far so good.

Bijlagen

• speedfan2.jpg
    speedfan2.jpg
    47,7 KB · Weergaven: 26
Geplaatst door mkappers
Nou het is gelukt hoor,

Ik heb de hele kast opengemaakt, alle ventilatoren eraf gehaald en schoongespoten met een air duster (oftewel lucht samengeperst in een spuitbus), alle lucht gaten stofvrij gemaakt, en hij doet het weer. Ik kwamen enorme hoeveelheden stof uit. Mijn ventilatoren draaien ook een stuk beter nu, 1000 rpm sneller!

Iedereen bedankt voor de hulp!

Groeten Mike

Ze draaien 1000 RPM sneller dan voorheen :8-0:

Hoelang is het geleden dat jij de kast gestoft hebt? Owhmy..

Houd nog wel even je temps in te gaten..

Geplaatst door mkappers
Ik heb hieronder een bijlage met hoe speedfan nu bij mij draait. Ik laat m nu even expres op 100% CPU draaien. Om te kijken wat hij doet, so far so good.
Toch is de aangegeven 69ºC erg warm vind ik persoonlijk.:8-0:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan