Waarom speelt mijn DVD Rom geen muziek?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertkap

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2002
Het volgende: Mijn pc is uitgerust met een Ma****a SR-8589 DVD-ROM speler (= Panasonic). Dit apparaat speelde in eerste instantie geen muziek met behulp van de Windows Media Player 10 (ook niet met Winamp). Via zoeken was er het advies om bij de Player de optie Digitaal afspelen om te zetten naar Analoog afspelen. Het gevolg hiervan was dat de DVD-ROM speler nu wel de muziek stukken op de CD herkende, maar hiervan slechts twee à drie seconden speelde en dan verder sprong. Daarna dacht ik (obligaat) dat het misschien aan de drivers van het apparaat lag maar die zijn er niet want die levert XP automatisch mee. Nu weet ik het dus even niet meer, ook niet daar het net verder weinig over problemen in deze meldt, noch met de DVD speler noch anderszins.

Ter extra info: wanneer de WMP zeg maar in digitale modus staat genereert het de foutmelding C00D0FAC. Dit zou betekenen dat de CD beschadigd is, maar dit is pertinent onjuist omdat het wel in een stereo set afgespeeld kan worden. Ook kan het betekenen dat WMP geen error correctie kan uitvoeren, maar daar geloof ik zelf niet in.

Wie helpt mij dit probleem te overwinnen?

En je weet zeker dat er een kabeltje van jou dvd naar de geluidskaart gaat.

Misschien heb je nog een dvd brander misschien zit het kabeltje daar wel op.

Situatie: het bovenste apparaat is de DVD-ROM speler, het apparaat eronder is de brander. Het "kabeltje" (het zijn er zelfs twee!) is aangesloten op het bovenste apparaat. Ik mag nu toch wel aannemen dat het kabeltje op het goede apparaat is aangesloten.

Ik had ook in het begin een probleem dat ik geen geluid kreeg bij m'n DVD's. Het lukt met geen enkele speler, en het lag ook niet aan de sets.
Maar toen kreeg ik even PowerDVD van een vriend, en sindsdien kan ik genieten van al m'n DVD's, zelfs nu ook met Windows Media Player :)

Misschien helpt dit ook bij jou

Succes :thumb:

En het normale geluid doet het wel goed.
Met welk programma bekijk jij de dvd's.

Ik wil bij deze allen danken die meegedacht hebben; het probleem is intussen opgelost. Helaas was geen van de adviezen bruikbaar, maar het lag aan de be(flat)kabeling. Door een technische fout waren de DVD-ROM speler en de DVD-brander via dezelfde kabel met elkaar verbonden (en volgens mij hing de HD er ook nog aan??). Dit gaf immense I/O problemen. Ik heb als oplossing de HD en de DVD-ROM aan één kabel gehangen met de DVD-ROM als slave en heb ik de brander op de tweede flacable gehangen als stand alone brander en als master. Hiermee heb ik bereikt dat beide apparaten draaien als een zonnetje, maar ook dat ik nu ook af ben van een plotseling hangende pc waarbij het steeds niet duidelijk was waar ineens de 100% CPU vandaan kwam; maar nu weet ik het wel.
:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan