Waarom standaard regel overslaan in Word 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Als je Word 2007 met "nieuw" opent wordt er standaard in de tekst een regel overgeslagen. Heet merkwaardig en ik kan me dan ook niet voorstellen dat dat de normale gang van zaken is in Word 2007. Hoe verander ik dit weer definitief in de normale regel voor regel standaard??? Zie bijlage.

Bijlagen

• REGEL.png
    REGEL.png
    41,5 KB · Weergaven: 195
Noodgedwongen moest ik ook migreren naar Word 2007 en dat is geen pretje. Bij Microsoft lijken ze te denken dat we allemaal webpagina's maken. Want een standaard regel overslaan is typisch een web-ding.

Ik heb geen oplossing, maar wel een workaround:

Als je geen regel wilt overslaan, gebruik je de combinatie Shift+Enter. Zo ga je naar de volgende regel zonder een regel over te slaan.

Rechter muisknop op de stijl - Wijzigen - rechtsonderin vinkje wijzigen van "alleen voor dit document" naar de andere ;)
en de knop opmaak - alinea er onder even wijzigen zodat er na een alinea geen 10pt vrijgehouden worde

Btw dat is geen web ding, dat heet nou een alinea en het verschil tussen harde en zachte returns in een lap tekst :)

Laatst bewerkt:
Rechter muisknop op de stijl - Wijzigen - rechtsonderin vinkje wijzigen van "alleen voor dit document" naar de andere ;)
en de knop opmaak - alinea er onder even wijzigen zodat er na een alinea geen 10pt vrijgehouden worde

Btw dat is geen web ding, dat heet nou een alinea en het verschil tussen harde en zachte returns in een lap tekst :)

Het gaat over word 2007, ik vind jouw aanwijzingen niet terug!>

Bij het begin ook dit probleem gehad, bij mij is het inmiddels opgelost door het volgende

dit stukje op helpmij.nl gevonden (bron:http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=377493)

1. Open Word
2. Ga in Start naar Alinea en click links op het kleine pijltje rechtsonder
3. Zorg ervoor dat het volgende is ingevuld op het tapblad: Inspringen en afstand
a. Uitlijnen: Links
b. Overzichtsniveau: Platte tekst
c. Links: 0 cm
d. Rechts: 0 cm
e. Speciaal: (geen)
f. Inspringen spiegelen: NIET aangevinkt
g. Afstand Voor: 0 pt
h. Afstand Na: 0 pt
i. Regelafstand: Enkel
j. Geen ruimte toevoegen tussen alinea’s met dezelfde stijl: aangevinkt
4. Click op Standaardwaarde…
5. Click op Ja
6. Click op de Office-knop = rondje links bovenaan
7. Click op Opties voor Word
8. Click op Geavanceerd
9. In Opties voor bewerken moeten 1,2,3 en 4, 6 en 7, 9, 11 en 12 aangevinkt zijn
10. In de 12e opties moet bij Standaardalineastijl Standaard staan.
11. Click op OK
12. Click weer op de Office-knop
13. Click op X Word afsluiten
14. Click op Nee

Als je dit precies zo doet moet bij de volgende opstart van Word de regelspatie normaal zijn.

Super, ik zat me ook al een tijdje af te vragen hoe ik dit kon veranderen. Bedankt met 5 sterren. :thumb:

Ik werk niet met 2007, maar kan iemand een macro opnemen van deze aktie, dan kan die hier geplaatst worden.

In Word2000 gaat dit met

Code:
Sub regeling()
  ActiveDocument.Styles("Standaard").ParagraphFormat.SpaceAfter = 0
  Application.OrganizerCopy ActiveDocument, ActiveDocument.AttachedTemplate.FullName, "Standaard", wdOrganizerObjectStyles
End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan