waarom steeds dat vensterje met die webpagina-beveiligingsvraag?

Status
Niet open voor verdere reacties.

denetoet

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2009
Hallo experts,

Sinds een paar dagen springt bij (bijna) elke nieuwe webpagina een venstertje naar voren met de vraag:

Wilt u alleen de inhoud van de webpagina bekijken, die via een beveiligde verbinding is verzonden?
Deze webpagina bevat inhoud, die niet via een beveiligde HTTPS-verbinding wordt verzonden. etc.

En dat, terwijl ik juist een https beveiligde webpagina wil bekijken!

Soms is ook een tab van een websitepagina (als ik er meer dan éen heb) rood gekleurd.

Ik ken het venstertje al lang, maar het kwam veel minder vaak tevoorschijn, Ik heb geprobeerd (bij Internetopties bijv.) te vinden hoe dat zou komen, maar niet gevonden. Ergens staat de veiligheid scherper dan voorheen, kennelijk. Komt dat misschien door automatische beveiligingsupdates?

Wie heeft een idee over wat ik kan doen?

Ik kan met trouwens niet herinneren dat ik ooit de vraag in het venster met 'Ja' heb beantwoord, ook vroeger niet!

Dank alvast voor een goed idee! Dirk

Slecht gebouwde site van dat bedrijf. De inhoud van de site is gewoon beveiligd, maar soms hebben bedrijven (ING deed het een tijdje) afbeeldingen op een niet beveiligde site. Door die plaatjes ook te gebruiken in wel beveiligde pagina's krijg je die melding. Je kunt, om zeker te zijn, kiezen om alleen de beveiligde items te zien, maar aangezien het over het algemeen afbeeldingen om irrelevante tekst gaat die niet beveiligd is, kun je er voor kiezen alles te tonen.

De bouwer van die site moet gewoon alles in de beveiligde site stoppen om verwarring te voorkomen.

Mijn klacht gold niet de website van één bedrijf, maar voor (bijna) alle: gmail banken helpmij etc. Dirk

Staat bij internet opties > beveiliging, de beveiliging op normaal-hoog???
Anders de standaard waarden eens proberen.

Het helpt allemaal niet. Toch zal ik het in het beveiligingsniveau moeten zoeken, denk ik ook. Ondertussen klik ik nu bijna automatisch altijd op 'ja' als antwoord op de vraag in het venstertje. Wie kent het probleem? Dirk

HIer hetzelfde, en beveiligingsinstellingen aanpassen maakt geen verschil

En het is heel ergerlijk!
Ik overweeg een andere browser te gaan gebruiken dan IE want de oplossing kan ik gewoon niet vinden.
Dus ik ben benieuwd of iemand hier het wel weet!

Hoi,
Probeer dit eens:

1. Sluit alle geopende Internet Explorer- of Windows Verkenner-vensters.

2. Open Internet Explorer door te klikken op de knop Start. Typ Internet Explorer in het vak Zoeken en klik vervolgens in de lijst met resultaten op Internet Explorer.

3. Klik op de knop Extra en klik vervolgens op Internetopties.

4. Klik op het tabblad Geavanceerd en klik vervolgens op Opnieuw instellen.

5. Schakel het selectievakje Persoonlijke instellingen verwijderen in als u de browsegeschiedenis, zoekmachines en accelerators, startpagina's en InPrivate-filtergegevens wilt verwijderen.

6. Klik in het dialoogvenster Instellingen voor Internet Explorer opnieuw instellen op Opnieuw instellen.

7. Nadat de standaardinstellingen zijn hersteld, klikt u op Sluiten en op OK.

8. Sluit Internet Explorer af.

9. Herstart Internet Explorer.

Poekje,

Bedankt voor de tip, helaas heeft het (bij mij) niet geholpen.
Nu zijn we natuurlijk benieuwd hoe het bij Denetoet verloopt!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan