Waarom verbreekt de verbinding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Systemizer X100

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2003
Als ik aan het downloaden ben met Bittorrent, komt het vaak genoeg voor dat ik gewoon niet normaal op MSN kan chatten. Om de zoveel minuten wordt de verbinding wel verbroken, en dat is echt heel vervelend. Dat gebeurt zelfs als de download en uploadsnelheden op 0 KB/s staan.

Waarom gebeurt dat eigelijk? Is er iets aan te doen?

Op wat voor manier ben je verbonden met het internet?

Als je via een router zit, kan het zijn dat je een probleem hebt met de dhcp.

Om dat op te lossen, kan je de pc een ipadres geven dat net buiten het bereik van de router ligt: als het laagste ipadres van de router bijvoorbeeld 192.168.1.100 is, geef dan jouw pc adres 192.168.1.99
Alleen zal je dan handmatig de dnsservers van je isp en je gateway (het ipadres van je router, meestal 192.168.1.1) moeten invoeren.

Het kan ook aan je netwerkkaartdrivers liggen.
Ik had een soortgelijk probleem. Na een windowsinstallatie was ik vergeten de moederborddrivers te installeren, dus deed ik dat na het installeren van de netwerkkaartdrivers. Dit werkte dus niet echt fantastisch.

Ik heb een router.
Hoe ken ik mijn computer een ander IP adres aan? :confused:
Ik denk niet dat het aan mijn netwerkkaart ligt, de drivers zijn up to date.

Ga dan naar netwerkverbindingen>eigenschappen>tcp/ip instellingen dacht ik dus.
Ik zit bij mijn eigen pc te kijken en kan dus niks wijzigen. Volgens mij is het een en ander veranderd met al die updates van microsoft, kan je nagaan hoe lang het geleden is dat ik vor het laatst handmatig een netwerk heb ingesteld.
Misschien dat het ook aan mijn netwerkkaart ligt en dat het bij jou wel lukt, ik ben ook even :confused:

Hmm... Misschien ligt het ook wel aan het programma. Ik probeer wel even het een en het ander.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan