Waarom verplicht Microsoft een eerlijke software gebruiker naar CRACKS te zoeken???

• Onderwerp starter Onderwerp starter cdw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cdw

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2004
Beste medeleden,
Ik zit met mijn handen in het haar.
Het moederbord van mijn PC (ongeveer een 4 jaar oud) heb ik noodgedwongen moeten vervangen.
PC = Packard Bell. Besturingssysteem dat ge�nstalleerd was = Windows Viste Home Premium OEM. De sticker van Microsoft is rechts-onderaan op de behuizing gekleefd.
Nadat ik het moederbord vervangen had wilde de PC niet meer opstarten.
Dus even de Vista-DVD uit de kast halen en her�nstalleren.
Helaas werd, en is, dat een ongelooflijke lijdensweg.
Bij het ingeven van de "Offici�le" Productcode (5 groepjes van 5 tekens) werd deze gewijgerd. Na herhaalde pogingen bleek er maar ��n oplossing: INSTALLEREN ZONDER PRODUCTCODE. De installatie verliep vlot. Maar na het heropstarten werd opnieuw naar de productiecode gevraagd => de productcode geven => werd op nieuw NIET aanvaard (bericht: geen geldige code).
Op het net naar een oplossing zoeken => moest een nieuwe Prod.Code aanvragen =>
voorgeschreven procedure gevolgd => kon geen code aanmaken met het opgeven de "id code". De nummer zou volgens MICROSOFT NIET overeenstemmen met het gebruikersland :(.
Ik heb alles geprobeerd (gisteren nacht tot 2 uur) en niets wil lukken.
Telefonisch of per mail contact nemen met Microsoft lijkt niet mogelijk (ik vind nergens een aanspreekpunt :o).
Ik ben einde raad. Weet iemand wat ik kan doen om de software aan de praat te krijgen?

Daarom mijn oprechte dank aan alle medewerkers die naar een oplossing voor mijn probleem zoeken.
Groetjes
Chris

Het telefoonnummer staat zelfs in het activatiescherm als je kiest voor telefonisch activeren.

Tip. Als je de activatielijn belt dan krijg je een keuzemenu. Dit luister je helemaal af (geen keuze maken). Vervolgens krijg je het zelfde menu nog een keer (ook nu weer geen keuze maken). Hierna wordt je doorverbonden met een medewerker

Leg daar je probleem uit en men kan voor jou een nieuwe code genereren. Overigens zou volgens de geldende theorie je huidige code gewoon moeten werken.

Microsoft verplicht jou helemaal niets. Aangezien we het hier over een oem licentie hebben is dit een zaak voor Packard Bell.

Aangezien jij een ander moederbord hebt zal mogelijk in die bios geen SLIC tabel aanwezig zijn waardoor de activatie niet meer werkt.

Maar als jij een oem sticker hebt en de officiele PB Oem cd zou je daarmee moeten kunnen bewijzen aan PB dat zij jou een correcte set moeten aanleveren

Weet het niet meer

Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik heb bij de installatie NOOIT de juiste (sticker) productiecode kunnen ingeven.
Dus heb ik nooit echt een validatie kunnen uitvoeren.
Wat betreft Microsoft <> Packard Bell is mijn menig dat het Microsoft = die er voor gezorgd heeft dat de installatie niet correct kan uitgevoerd worden. Het is immer MS die de controle over de software in handen houdt. PB speelt hierin geen enkele rol meer.
MS wil zich beschermen tegen wangebruikers. Ik vind dan ook dat MS en niet PB moet instaan voor de support van het besturingssysteem.
Helaas vind ik nergens een telefoonnr of mailadres dat mij toelaat om het probleem aan MS voor te leggen. Daarom mijn stelling dat als je zoiets mee maakt je eerder naar het illegale zult grijpen. Bij MS blijft je in de kou staan. Zij hebben hun geld voor de OEM-versie en de optredende problemen (zoals bij mij) veroorzaken ze zelf. MS betrouwt zijn klanten niet!!! Want als ze inderdaad als OEM verkopers het probleem aan PB willen doorschuiven dan moeten zij er voor zorgen dat de klant door MS niet wordt verhinderd om de software (waarvoor betaald is geworden) te herinstalleren. Ik voel mij echt achtergelaten door MS en weet dat de enige mogelijk is een nieuwe versie te kopen of illegaal te werken. Dus kan ik nog maar eens meer dan 200€ ophoesten voor een nieuwe NIET OEM versie. Tenzij jullie iets beter weten?

Alvast bedankt en vele groeten van
Chris

Laatst bewerkt:
Jou mening is dus niet correct en niet vervelend bedoeld maar ook niet relevant in deze.

PB mag een OEM licentie aan jou opdringen voor een klap minder geld dan de Retail waarde omdat zij met MS hebben overeen gekomen dat alle support op het product bij PB komt te liggen. Als je dus support wenst dan zul je die bij PB moeten halen en niet bij MS. Als je Support van MS wil hebben zul je een dure retail variant moeten kopen.

Aangezien jij je machine hebt gewijzigd door een ander moederbord (mogelijk niet PB moederbord) te plaatsen is het zelf mogelijk dat men gaat zeggen dat jou machine dusdanig gewijzigd is dat je niet eens deze OEM versie nog zou mogen gebruiken omdat die bij een ander systeem hoort.

Dus neem contact op met PB en meld dat jij een OEM DVD van hun Vista Hebt maar dat jou OEM Key die ook van hun is niet werkt en vraag hun om dat op te lossen. het verstandigst is dan om geen melding te maken van het andere moederbord tenzij het een PB moederbord is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan