• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarom WAAR in werkblad met Hoofdletters

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mathijs CM

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Goede morgen

Ik loop vandaag tegen iets raars aan en wel het navolgende:

Ik was bezig om een nieuwe lijst te maken in Excel en typ Waar in een bepaalde cel en wat ik ook doe of laat als ik klaar ben staat er WAAR! Vreemde zaak vind ik, maar vermoed dat het iets te maken heeft met de instelling, maar weet niet welke! Hetzelfde gebeurt namelijk ook met Onwaar te zien krijg ik ONWAAR.

Wie weet wat er aan de hand is en heeft hier e oplossing voor.

Bij voorbaat dank
Math

WAAR is een gereserveerde excel term of er een instelling is waarmee je het kunt voorkomen weet ik zo niet.

wat in elk geval werk is door voor "Waar" een apostrof te zetten
Code:
 'Waar

of door via cel eigenschappen celtype in te stellen op tekst, dan zal de tekst niet wijzigen naar WAAR maar gewoon blijven staan zoals jij ze getypt hebt.

Het is de Nederlandse vertaling van TRUE en FALSE. Net als Excel functies zijn die ook vertaald.
Als je het woordje waar met een spatie erachter tikt wordt het ook als gewone tekst gezien.

Laatst bewerkt:
Waar type er verschijnt WAAR

Hoi met Math

Daar ben ik inmiddels ook al achter, maar dat is zeer hinderlijk. Ik wacht nog een paar antwoorden af, hierna gewoon markeren als opgelost.

Maar bedankt voor reactie

Math

Wat vind je er hinderlijk aan? Het gebeurt alleen als je het woordje waar als enige en zonder bijvoorbeeld een spatie erachter of een enkele quote ervoor in een cel intikt.

Laatst bewerkt:
zet het celformaat op tekst in plaats van algemeen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan