Waarom wachtwoord invullen bij benaderen andere computer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

B.Kat

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Beste helpmijers, Ik zit plotseling met het volgende probleem:
Wanneer ik op mijn netwerklokatie's klik, laat de Pc netjes de gedeelde mappen zien, geen enkel probleem , wanneer ik dan vanaf mijn laptop de bestanden op mijn desktop Pc open is er ook niets aan de hand. Maar probeer ik op mijn desktop PC de bestanden op mijn laptop wil openen vraagt hij om een wachtwoord, terwijl ik echt geen wachtwoord heb opgegeven om deze bestanden te openen.
Wat is hier de oorzaak van en welk wachtwoord moet ik eventueel invoeren?
Hij komt met een schermpje, waarin staat: Gast en hier vraagt hij om een wachtwoord, terwijl ik gewoon als adminestrator ben ingelogd.
Vrgr.B.Kat

Laatst bewerkt:
laptop

Geef je gastaccount op je laptop eens een wachtwoord en probeer dan opnieuw vanaf de pc je laptop te benaderen. Geef het gastenwachtwoord op.

Dat komt omdat niet op beide machines beide accounts zijn aangemaakt.
Als je dat wel doet, (incl passwords) en dan per machine bepaald welk account er wordt gestart, dan gaat het goed.

Zie hievoor de documenten uit de bjlage.

Laatst bewerkt:
@Paul-RT, kun je me uitleggen waarom dit moet? Ik snap de noodzaak niet.(Tenzij dit moet voor de verkenner want met Total Commander heb ik hier geen last van)

Het moet niet, maar dan blijft de password-vraag. (tenzij alle gebruikers geen password hebben).
Ligt ook aan de manier van delen van mappen.

Maar als je wel op alle machines binnen je thuis-netwerk alle accounts toevoegd (hoeven nooit in te loggen), dan heb je het makkelijkste netwerk.

Beste mensen, ik heb even de posting gevolgd en moet zeggen dat ik het enigzins wel begrijp.
Maar dit netwerk bestaat al een paar maand en voordien hoefde ik nooit een wachtwoord in te geven maar gisteren werd dat voor de eerste keer gevraagd. Nu dacht ik dat het zou komen van de laatste update van Bill, maar na het verwijderen er van en opnieuw opstarten bleef hij vragen om een wachtwoord en dat alleen maar voor de bestanden op Pc1 ( Laptop).
Vanuit de laptop kan ik zondermeer wel de desktop = Pc2 benaderen.
Ik werk graag in dit geval zonder wachtwoorden want de Pc's worden alleen door mij en mijn vrouw gebruikt en mijn vrouw kan helemaal geen wachtwoorden meer onthouden.
Zoals jullie kunnen lezen was tot voor gisteren nooit een probleem en waarom nu wel?
Vr gr en bedankt voor het meedenken, B.Kat

Laatst bewerkt:
Beste mensen, ik ga niet verder zoeken naar wat de oorzaak is van het wachtwoord probleem.
In de posting van " petje11", waarin over Totaal Commander wordt geschreven heb ik dat ook maar geprobeert en op beide computers dat progje geinstalleerd en nu kan ik alles benaderen zonder de vraag over een wachtwoord.
Bij deze is dus de vraag opgelost, met dank aan allen die hebben meegedacht.
Vrgr.B.Kat

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan