Waarom wel zichtbaar in FireFox maar niet in IE?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohnnyGroningen

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2009
Beste lezer,

Ik moet voor Informatica een site bouwen. Daarin heb ik een achtergrond gezet.

mbv
HTML:
background-image: url("plaatje7.png")

Alleen is dit echter zichtbaar in FF en niet in IE. (als ik IE doe krijg ik wit achtergrond).
Hoe kan ik ervoor zorgen dat het ook zichtbaar is in IE?

(Ik mag alleen HTML/CSS gebruiken voor mijn site, ik gebruik Aptana Studio)

Johnny

Er moet sowieso een ; achter:). En volgens mij kan je de dubbele aanhalingstekens weglaten. Dus probeer het zo is:
HTML:
background-image: url(plaatje7.png);

Nee, die aanhalingstekens zijn wel nodig. Volgens mij moet je het volgende toevoegen:
HTML:
background-attachment: fixed;

Hmm, ik heb een site waar zonder aanhalingstekens de achtergrondafbeelding toch wordt getoond, in IE en FF!

Nope, net gevalideerd(wel wat andere probleempjes;)), maar er stond niks over die aanhalingstekens:).

Laatst bewerkt:
Nope, net gevalideerd(wel wat andere probleempjes;)), maar er stond niks over die aanhalingstekens:).

hmm, raar, achja met aanhalingstekens krijg ik daarover ook geen melding (en verder ook helemaal niks :)) dus het maakt blijkbaar niks uit...

Nu nog even wachten op een reactie van de TS

Die aanhalingstekens bij de url van de background-image is zo'n beetje de enige plek waar 't allebei mag, omdat ze in de specificatie zijn vergeten te zeggen of 't met of zonder moet :)

Die aanhalingstekens bij de url van de background-image is zo'n beetje de enige plek waar 't allebei mag, omdat ze in de specificatie zijn vergeten te zeggen of 't met of zonder moet :)

OK, ik gebruik ze altijd (gewenning van c++), en mijn sites valideren altijd zonder fouten (uiteindelijk ;))

En ik moet mijzelf even corrigeren. Er wordt juist expliciet gezegd in css 2.1 dat 't met dubbele, enkele en zonder aanhalingstekens mag. Ze zijn 't niet vergeten, maar dit is strijdig met zo'n beetje elke andere taal, waaronder html. Dat was wat ze waren vergeten: naar andere talen kijken.
Ik gebruikt ze trouwens ook altijd, want 't is anders hartstikke verwarrend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan