waarom werkt deze niet ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dinoshop

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
gebruik een filter altijd gewerkt nu niet meer wat kan dat zijn .filter werk niet.jpg

Als het filter altijd gewerkt heeft, dan kan er hooguit een fout zitten in de tekst in het veld. Maar ik zie wel een tegenstrijdigheid in je code: je activeert code op een keuzelijst met de naam cboStatus, maar vult de variabele strText met de code
Code:
     strText = Me.txtStatus.Value
Nergens zie ik een waarde gehaald worden uit cboStatus. Dus waar filtert de keuzelijst dan op?

<code>Private Sub cboklant_Click()
Dim strzoek As String
Dim strText As String
strText = Me.TxtKlant.Value
strzoek = "select * from TblProjecten where (DebiteurenID like ""*" & strText & "*"") "
Me.RecordSource = strzoek

End Sub
<code/>

cboKlant is een knop hij zoekt in txtklant.
vergelijkt dit met tblprojecten of de texts voor komt en filter daarop in de sub form.
en wel met debiteurenid .
deze moet dus voorkomen in subform en tblprojecten
dus wat is er fout aan .

ik ben ergens achter gekomen en wel dat als ik hem copieër uit db waar hij wel werkt in DB niet werkt en de buttons ook anders aangeeft dus licht aan de DB denk ik zo .

Is het hiermee dan ook opgelost?
Tip: gebruik de juiste benaming voor je objecten; cbo voor een knop is erg ongebruikelijk, want cbo wordt gebruikt voor keuzelijsten. Voor knoppen gebruik je meestal cmd of but o.i.d. Erg verwarrend nu, want txtKlant zou de naam moeten zijn van een tekstvak, niet van een veld...

ik heb het opgelost maar niet met een button maar rechtstreeks in CBO vakje de code gemaakt afterupdate.
maar toch bedankt

Lijkt mij ook een véél betere optie :). 't Is niet voor niks dat ik dacht dat je de code op de keuzelijst had staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan