hallo mede forumleden
Ik heb hier een geluidskaartje merk onbekend pci 16 bits niks bijzonder toch!
Wanneer ik xp pro installeer functioneerd alles m.u.v. het geluid.
bij apperatenbeheer staat dus bij multimedia controller een ? teken. Daarnaast gebruikte deze geluidskaart dezelfde irq als mijn netwerkkaart. IRQ 11.
Wanneer ik de kaarten op andere sloten zet blijft het probleem bestaan. Nu heb ik via de bios mijn geluidskaart van irq 11 naar irq 5 gezet. Ook dit mocht niet baten. Daarna heb ik everest gedl. om te zien welke geluidskaartje ik heb echter hier geeft hij aan niet bekent!
Nu bestaat er wel een progje drivers detective die aan zou geven welke drivers je moet installeren!
het lijstje van irq
00 exclusief syteemtimer
01 onbepaald pc/at- uitgebr. ps/2 toetsenbord
03 exclusief com2
04 exclusief com1
05 gedeeld multimedia controller (hier staat ook een ?teken bij en ik weet niet met welke hij gedeeld wordt!)
06 exclusief diskette
08 exclusief systeem cmos
11 gedeeld netwerk kaart
11 gedeeld usb controller
11 gedeeld vga
12 onbepaadl ps/2 muis
13 exclusief nummerieke gegevensproc.
14 exclusief primair ide kanaal
15 exclusief sec. ide kanaal
hoe dit probleem op te lossen
ohja de geluidskaart is getest en functioneerd alleen niet in deze pc
Ik heb hier een geluidskaartje merk onbekend pci 16 bits niks bijzonder toch!
Wanneer ik xp pro installeer functioneerd alles m.u.v. het geluid.
bij apperatenbeheer staat dus bij multimedia controller een ? teken. Daarnaast gebruikte deze geluidskaart dezelfde irq als mijn netwerkkaart. IRQ 11.
Wanneer ik de kaarten op andere sloten zet blijft het probleem bestaan. Nu heb ik via de bios mijn geluidskaart van irq 11 naar irq 5 gezet. Ook dit mocht niet baten. Daarna heb ik everest gedl. om te zien welke geluidskaartje ik heb echter hier geeft hij aan niet bekent!
Nu bestaat er wel een progje drivers detective die aan zou geven welke drivers je moet installeren!
het lijstje van irq
00 exclusief syteemtimer
01 onbepaald pc/at- uitgebr. ps/2 toetsenbord
03 exclusief com2
04 exclusief com1
05 gedeeld multimedia controller (hier staat ook een ?teken bij en ik weet niet met welke hij gedeeld wordt!)
06 exclusief diskette
08 exclusief systeem cmos
11 gedeeld netwerk kaart
11 gedeeld usb controller
11 gedeeld vga
12 onbepaadl ps/2 muis
13 exclusief nummerieke gegevensproc.
14 exclusief primair ide kanaal
15 exclusief sec. ide kanaal
hoe dit probleem op te lossen
ohja de geluidskaart is getest en functioneerd alleen niet in deze pc