• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarom werkt formule niet meer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mathijs CM

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Goede avond beste mensen.

Duivensport begint weer en daaro dus gelijk weer probleem bij.
Ik had mooi voorbeeld van bestand maar om de een of andere reden werkt het niet meer.
Probleem zit in het kopieren van een formule in een kolom naar een andere kolom zodat ik daar alleen maar de kolom aanduiding moet veranderen en eventueel een getal.
Wat ik fout doe weet ik niet, heb van alle geprobeerd maar lukt me niet.

Bijgevoegd een bestand waarin in een bepaalde kolom alles werkt en precies dezelfde formule werkt in andere kolom niet terwijl alleen kolom en eventueel getallen aangepast moeten worden.

Hoop dat iemand me kan helpen

.

Bijlagen

Als ik het bestand open werken de formules op rij 5 in de kolommen J K en L gewoon.
kopieren naar de nadere kolommen kan met de vulgreep, je hoeft dan de kolomletters in de formule niet eens aan te passen.

Als het voor je validatie is:
Code:
=EN(AANTAL.ALS(J$10:J$53;J10)<2;K10>0;K10<331)

Laatst bewerkt:
Goede morgen,

Bij mij doet hij dat gewoon niet.

De formule die jij me geeft begrijp ik zo wie zo niet!

Dat is namelijk een heel andere formule dan degen die in mijn bestand staat:

Mijn formule is als volgt: =EN(AANTAL.ALS($J$10:$J$53;J10=1;REST(J10;1=0);J10>0;J10<142)

Welke formule is nu juist =EN(AANTAL.ALS(J$10:J$53;J10)<2;K10>0;K10<331)

Misschien mogelijk dat U zelf even een voorbeeld maakt wat wel werkt?

Groetjes en alvast bedankt Math

Ik kan de cellen niet vinden waarin die formule staat. Kun je deze eens aangeven?

De eerste formule is sowieso wat apart. De haakjes staan verkeerd. Daarnaast is REST(J10;1) altijd nul gok ik (omdat kolom J alleen hele waarden bevat), dus dit deel is overbodig.
Code:
 =EN(AANTAL.ALS($J$10:$J$53;J10[COLOR="#FF0000"][B])[/B][/COLOR]=1;REST(J10;1[COLOR="#FF0000"][B])=0[/B][/COLOR];J10>0;J10<142)
De uitkomst van deze EN-functie is altijd WAAR of ONWAAR... Wat wilde je met bovenstaande bereiken?

Laatst bewerkt:
Waarom werkt formule niet meer.

Beste AlexCEL

De bedoeling is 2 ledig.
In de kolom prijzen mag geen dubbele waarde voorkomen; Prijs 0 bestaat niet dus 0 mag niet worden ingevuld:
Als men 500 duiven inkorft zijn dat maximaal 500 / 4 - 125 prijzen (aantal duiven delen door 4 afronden naar boven). Dus getal 126 mag niet, 125 wel.
Dus voorbeeld: in de kolom J vanaf rij 10 tot en met rij 53 komen prijzen te staan aangezien ik 53 duiven heb ingekorfd.
Mijn vereniging heeft dus 500 duiven in totaal. Men speelt in een samenspel dus meerdere mogelijkheden bijvoorbeeld Maria Hoop (500) Roerstreek 1250.
Deze komen naast elkaar te staan dus bij Roerstreek zijn 1250/4 afronden naar boven dus 312 prijzen, ook hier weer geen dubbele waarde dus cijfer tussen 1 en 312 mar geen 0 of 313 en meer
Math

Als ik het dus goed begrijp wil je via gegevens validatie voorkomen dat er een te hoge waarde en een dubbele waarde wordt ingevuld.
Bij kolom J mag er onder MH niet hoger ingevuld worden dan wat er in cel J8 staat, bij kolom K niet hoger dan K8 en kolom L niet hoger dan L8. ?
Zijn de waarden in J8, K8 en L8 variabel?

Vat ik het zo goed samen?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Goede morgen AlexCel,

Inderdaad, ja en normaal gesproken is iedere kolom anders voor wat betreft aantallen.
En het moet onmogelijk zijn dat er een dubbele waarde wordt ingegeven aangezien er dan 2 duiven dezelfde prijs zouden halen en dat bestaat dus niet.

Ja de waarden zijn variabel want het aantal prijzen in de kolommen zijn verschillend. Het aantal prijzen (cijfers) in kolom kan nooit groter zijn dan bijvoorbeeld 44 aantal duiven dat ik heb ingekorfd. (L10:L53)

Math

Waarom werkt formule niet?

Hoi, AlexCEL,

Nee, want heb bezoek maar ik kijk er straks nog even naar. Je krijgt in ieder geval antwoord van me.
Alvast bedankt voor je moeite

Math

Het gemaakte voorbeeld is van Thankyou.

Niet van mij, ik ben er nog niet verder mee bezig geweest.

Waarom werkt formule niet.

Goede middag
Bericht bedoeld voor Thank You;

Ik heb bestand nogmaals bekeken en alles werkt inderdaad perfect op deze manier.
Ik was bezig en toen ging ik gegevens kopieren en toen gewoon plakken, maat toen ging het helemaal mis. Want de validatie was dus verdwenen. Toen kwam ik op het idee om te kopieren en plakken speciaal te doen met als gegeven WAARDEN en dat werkt inderdaad wel.

Heb ook geprobeerd om naar andere kolom te kopieren en ook dat werkt perfect.

Ik laat vraag nog 1 week openstaan want ga nog wat stoeien ermee en als alles lukt zet ik erna de vraag als zijnde opgelost.

In ieder geval iedereen die geantwoord heeft bedankt voor jullie moeite.

Math

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan