Waarom werkt het niet ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

glitch2

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2005
Ik heb een linksys wrt54G router en 2 laptops
beveiligd met wpa personal en mac filter

op laptop 1 werkt dit alles prima

op laptop 2 kan ik geen verbinding maken , wpa staat ingesteld in de laptop en het wachtwoord is ingevoerd in het vakje daaronder

als ik verbinding maak word er gevraagd naar het wachtwoord> die tik ik in en dan gaat hij verbinding maken maar hij komt niet verder dan netwerkadress verkrijgen

na een aantal seconden verbreekt de verbinding omdat het niet lukt

Weet iemand hoe dit kan ?

Hoi,

Begin eens met de beveiligingen op de router uit te schakelen en ook wpa op de notebook niet geen verbinding krijgt.
Als de verbinding er dan wel is, voer je stap voor stap de nodige beveiligingen in en test steeds of beide notebooks de verbinding nog kunnen leggen.

Er zijn uiteraard een aantal mogelijkheden waardoor het niet lukt.

Bedankt voor de snelle reactie,

ik heb al geprobeerd de beveiliging uit te zetten ,

ik zette wpa uit en mac filter

en wpa uit op beide laptops

beide laptops konden verbinden

Ik zet mac filter weer aan en het werkt nog steeds

dan voer ik wpa in en alleen nog de ene laptop kan verbinden en de ander niet

Hoe zit het eigenlijk met de protocollen en dergelijke ? moet daar iets ingesteld staan wat ik op die ene laptop nog niet heb ?

Hoi,

Oorzaak duidelijk denkt ik ....... controleer of je wel het goede versleutelingstype hebt gekozen. WPA; WPA2; evt. incl. of excl. PSK ..... ik noem maar wat mogelijkheden. Het moet wél identiek zijn aan de keuzes op je router.

Vergelijk het ook - nog - eens met de instellingen op de ándere notebook.

die zijn bij beide hetzelfde,

wpa psk
TKIP
met daaronder wachtwoord ingevuld

Wijzig op router en beide notebooks het wachtwoord (ehh je bedoelt de 'sleutel' denk ik) eens.

Wachtwoord veranderd bij beide laptops en de router en alles werkt weer! :thumb:, bedankt voor de hulp ommeren

Vraag opgelost :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan