Waarom werkt laptop zonder gebruikersaccountbeheer aan beter?

Status
Niet open voor verdere reacties.

xemx

Verenigingslid
Lid geworden
15 aug 2001
Berichten
219
Als ik gebruikersaccountbeheer uit zet, kan ik meer dan wanneer ik als administrator met gebruikersaccountbeheer aan, dezelfde dingen probeer. Het kopiëren van bladwijzers van Firefox naar Internet Explorer lukte bijvoorbeeld alleen nadat ik gebruikersaccountbeheer had uitgezet. En de macro’s van het programma Hotkeyz, wat zelfs is aangepast voor Vista gebruikers die geen administrator rechten hebben, werken alleen als ik gebruikersaccountbeheer uitzet. Rechtsklikken en uitvoeren als administrator helpt ook niet. Kan iemand me uitleggen hoe dit kan? Kan ik dit oplossen, zonder UAC uit te schakelen? Kun je een administratoraccount meer of minder rechten geven? Ik heb geprobeerd te kijken of dit via secpol.msc kan, maar dit werkt schijnbaar niet in Vista Home Premium? Of zoek ik helemaal verkeerd?
Bedankt, Angela
 
Geweldige informatie en ik zie zo op het eerste gezicht al nieuwe informatie. Daar ga ik gauw mee aan de gang. Wordt vervolgd. Bedankt!
 
Fijn duidelijke informatie staat er in beide links. Bedankt!

Ik heb de stappen uit de eerste link van mrmusic gedaan, maar het heeft niet geholpen. Ik heb gebruikersaccountbeheer uitgezet en ik heb de eigenaar van C:\ en onderliggende mappen gewijzigd in administrator. Toen werkten de macros van Hotkeyz weer. (En bijvoorbeeld Speedfan, gaf veel meer info weer). Maar toen ik vervolgens gebruikersaccountbeheer weer aanzette waren de voordelen voorbij en werkten de macros niet meer. Ook niet nadat ik Hotkeyz verwijderd en opnieuw geinstalleerd heb. Alle gebruikers van Hotkeyz volledig beheer geven, helpt ook nu niet.

Lijkt logisch nu een optie uit de link van lexaldo proberen, namelijk het administrator-account terughalen. Alleen: is dat eigenlijk niet hetzelfde als gebruikersaccountbeheer uitzetten? Ik neig inmiddels wel naar het uitzetten van het gebruikersaccountbeheer. Ik denk dat ik wel zonder de waarschuwingen kan en maak bovendien voor de zekerheid geregeld een image. Maar ik begrijp uit de (tegenstrijdige) informatie die ik erover lees, dat je kwetsbaarder wordt als het gaat om derden die ongevraagd spyware e.d. installeren. Klopt dat, of beschermt Comodo firewall (ingesteld in 2x de safe-modus) hier afdoende tegen?
 
Ik draai al anderhalf jaar probleemloos zonder UAC en ik zit wel 10 uur per dag op het web.
Een goeie firewall plús een goed anti-malware programma (met real-time protection) zoals AVG 8.0 is voor mij voldoende. Dit beschermt tegen virussen én andere malware/spyware.
Windows Defender heb ik nooit gebruikt; die staat uit.

Ik scan af en toe ook nog wel eens met Superantispyware en malwarebytes (beiden freeware).

Met Shields Up van GRC.com kun je je service/common ports testen. Dan zie je hoe je firewall het doet.
Je krijgt eerst een waarschuwing over de beveiliging van de verbinding; die kun je wegklikken en doorgaan.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben om. Je hebt gelijk, ik kan het eigenlijk gewoon proberen en door goed te scannen en te testen in de gaten houden of het goed gaat. Ik heb comodo, AVG8, en scan geregeld online. Gaat het mis, dan kan ik ook nog terug naar een image. Als ik bekabeld internet, dan zijn alle poorten goed dicht, maar als ik gebruik maak van een hotspot, dan staat een belangrijke https poort open. Dat moet ik dus nog wel eerst oplossen en anders uac aan als ik draadloos internet.
Bedankt voor jullie reacties :thumb:!
Angela
 
O ja, wat de firewall betreft:
Normaal moet je maar één exemplaar ingeschakeld hebben, maar ik draai al anderhalf jaar probleemloos en snel met de hardware-firewall in mijn modem, gecombineerd met de Windows firewall.

Alle poorten staan op stealth en nooit problemen.
(Weliswaar niet draadloos maar bekabeld).

Een immuniser maakt de boel eventueel nog veiliger; die scant niet maar zorgt dat malware zich niet installeert.
Spywareblaster is een goeie.
Ook Spybots S&D heeft een immuniser.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren naar een andere hotspot geweest en toen ik daar de poorten testte, stonden ze allemaal op stealth. Zit dus in de hotspot die je gebruikt, lijkt me. Ik ben nog aan het zoeken of GRC.com dan mijn poort open ziet staan of die van de hotspot en wat dat betekent. Als ik dat weet, laat ik het hier nog weten. Ik heb naast AVG ook windows defender aan. De windows firewall heb ik uitgezet. UAC heb ik nu ook uitgezet. Ga het goed in de gaten houden en zal hier nog laten weten hoe dat gaat.
Groetjes, Angela
 
Direct een reactie van de beheerder van de hotspot, waarbij poort 443 openstaat. Volgens hem is het gebruik van hun hotspot heel veilig, omdat ze de hotspot via de instellingen van hun router goed beveiligd hebben. Poort 443 moet volgens hen open staan voor onderhoud.
 
Ik heb naast AVG ook windows defender aan.
Vroeger was AVG slechts anti-virus en moest men er ook nog een anti-spywareprog zoals Defender bijzetten.
Tegenwoordig is AVG ook anti-spyware (en andere malware).
De windows firewall heb ik uitgezet.
Die firewall van jou (Comodo) is beter dan de Windows firewall, volgens mij.
 
Comodo schijnt een goede firewall te zijn, al is ie voor mij wel ingewikkeld. Eigenlijk vond ik Zone Alarm begrijpelijkerr en daarom prettiger, maar die kreeg ik in Vista niet op gang. Maar ik denk dat ik goed beveiligd ben met Comodo, AVG en Windows Defender. Ik verwacht ook eigenlijk gewoon dat het goed met UAC uit, maar ga hier natuurlijk wel over een tijdje melden hoe het gaat, want voor andere twijfelaars is dat handig om te lezen. Net zo als het voor mij handig was te weten dat jij al zo lang goed vaart zonder uac en met goede bescherming. Da's lekker concrete informatie.
Bedankt dus!
Angela
 
Ik reageer even zelf nog een keer op deze vraag, omdat ik hem nog niet op opgelost wil zetten, zodat ik nog kan laten weten hoe het gaat met gebruikersaccountbeheer uit. Tot nu toe bevalt het prima: Alles werkt beter en makkelijker en nog geen virussen, spyware ed gevonden. Alle poorten zijn dicht.
 
Ik ben nu 3 maanden verder en het bevalt me goed met UAC uit. Geen beveiligingsproblemen en alles werkt prima. Ik zet deze post nu op opgelost.
Bedankt. Angela
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan