Waarom werkt mijn nieuwe DDR niet ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

de_rotte

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2006
Ik heb nieuwe DDR SDRAM gekocht en geplaatst maar de computer wil niet meer opstarten nadat ik een nieuwe geplaatst – ik heb elke combinatie met of zonder het oude printje geprobeerd maar de computer komt niet op gang

Ik heb het eerst met twee stuks KTC7494/1G van Kingston geprobeerd en toen dat niet werkte met twee stuks MT18VDDF 12872G 40BD3 van Micron

Ik dacht in eerste instantie dat de nieuwe DDR moeite had met het type processor maar nergens kon ik vinden dat ik DDR van een bepaald type alleen kon gebruiken met een bepaald type processor of moederbord

Op papier zouden de DDR moeten werken maar ik zie iets over het hoofd maar wat ?
Ik kan me niet voorstellen dat alle vier de DDR stuk zijn

Wat gegevens :
Moederbordeigenschappen: Moederbord ID 03/08/2002-VT8367/VT8233A-A7V333 Moederbordnaam Asus A7V333

Geheugenbus-Eigenschappen:
Bus Type DDR SDRAM
Bus Breedte 64 bit DRAM:
FSB verhouding 1:1
Werkelijke kloksnelheid 133 Mhz (DDR)
Effectieve kloksnelheid 267 Mhz

CPU-Eigenschappen:
CPU Type AMD Athlon XP, 1600 MHz (12 x 133) 1900+
CPU Aanduiding Palomino
CPU stepping A5 Instructieset x86, MMX, 3DNow!, SSE L1
Code Cache 64 KB L1 Data cache [ TRIAL VERSION ] L2
Cache 256 KB (On-Die, Full-Speed)

Welk geheugen heb je gekocht, exact.

Je kan tot max 3 gig en alleen ddr sdram tot 333Mhz.

Ik heb het eerst met twee stuks KTC7494/1G van Kingston geprobeerd en toen dat niet werkte met twee stuks MT18VDDF 12872G 40BD3 van Micron

Ja, zover was ik, maar wat zijn de snelheden van die modules?

Edit: als ik zoek op KTC7494/1G krijg ik modules te zien voor een laptop. Gaat het hier ook om een laptop?

Laatst bewerkt:
Het gaat om een desktop.
De gegevens zijn
Model Brand Kingston Model KTC7494/1G
Type 184-Pin DDR SDRAM
Tech Spec Capacity 1GB
Speed DDR 266 (PC 2100)
Voltage 2.5V
ECC Yes Buffered/Registered Unbuffered Heat Spreader No
184 pins ( 80 + 104)

Het gaat om een desktop.
De gegevens zijn
Model Brand Kingston Model KTC7494/1G
Type 184-Pin DDR SDRAM
Tech Spec Capacity 1GB
Speed DDR 266 (PC 2100)
Voltage 2.5V
ECC Yes Buffered/Registered Unbuffered Heat Spreader No
184 pins ( 80 + 104)

Volgens de handleiding van jou moederbord word ECC niet ondersteund. Of dit de oorzaak is van het probleem durf ik niet te zeggen. dat gaat mij net te diep.

Dus als iemand anders hier nog een lichtje over kan laten schijnen, dan graag.

Volgens de gegevens uit het boekje van het moederbord zou het moeten werken maar het probleem ligt ergens anders zo ver ik nu begrepen heb uit andere bron :o

De printjes ondersteunen ECC ( = error correcting code ) en hebben een register ( registered) en zijn waarschijnlijk bedoeld voor servers en het moederbord is non-ECC en non-reg Ik denk op dit moment dat dat niet samen kan werken :confused:

Oftewel ik zit nu met 4 onbruikbare printjes

VIA Athlon board

Ik heb ook zo'n moederbord gehad ooit maar ik denk net een versie hoger via400, was toen het allegoedkoopste moederbord bij de Mycom. Hij staat nog bij mijn ouders werkend op zolder ;). Alleen Simbank 1 single sided is DDR400, als je in simbank 2 en 3 ook DDR400 doet klopt de timing niet meer. Ik heb daar zelf ook last mee gehad in 2002 als ik het wel heb, maar mischien is dit door bios update wel opgelost inmiddels. Heb hierna nooit meer naar VIA gekeken.

Laatst bewerkt:
Volgens de gegevens uit het boekje van het moederbord zou het moeten werken maar het probleem ligt ergens anders zo ver ik nu begrepen heb uit andere bron :o

De printjes ondersteunen ECC ( = error correcting code ) en hebben een register ( registered) en zijn waarschijnlijk bedoeld voor servers en het moederbord is non-ECC en non-reg Ik denk op dit moment dat dat niet samen kan werken :confused:

Oftewel ik zit nu met 4 onbruikbare printjes

Nee hoor, in het boekje staat juist non-ECC, m.a.w. geen ECC. Jouw DIMM's hebben dat wel en dan weet de geheugencontroller meestal niet wat ie moet doen.

Ik begrijp nog niet waarom het niet werkt :confused: Ik heb inmiddels weer een ander printje geplaatst van een type aanbevolen door de moederbordfabrikant en dat werkt wel dus het moederbord is niet stuk :) Het moederbord kan wel met DDR overweg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan