Waarom werkt mijn "nieuwe" videokaart niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

florisvalburg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 sep 2008
Beste,

Ik heb onlangs een ATI Radeon X700 gekocht (2e hands) op Ebay.
Na deze ontvangen te hebben, de oude drivers van mijn ATI Radeon 9800 PRO verwijderd, (zoals beschreven in de Quick Setup) en de kaart ingebouwd. Maar als ik mijn pc aanzet, gaan de ventilatoren draaien, maar gebeurt er verder niets. Geen Boot, geen BIOS, en geen "piep". Alleen ventilatoren en ledjes. Als ik mijn oude kaart er weer inzet, werkt alles weer naar behoren.

Reden van vervanging: De oude kaart (9800 PRO) geeft 1001 artifacts. Echt al van alles geprobeert om te herstellen, maar ik wou eigenlijk wel een nieuwe kaart.

Mijn systeem:
Processor: Pentium 4 3.0Ghz.
Geheugen: 1 Gb
Voeding: 300 watt
Moederbord: GA-8ISXT-FS (oudje! maar WEL AGP 8x)

De nieuwe kaart sluit perfect aan, voedingsstekkertje past ook precies etc.

Bij voorbaat dank! Iedere suggestie is welkom!

Beste,

Ik heb onlangs een ATI Radeon X700 gekocht (2e hands) op Ebay.
Na deze ontvangen te hebben, de oude drivers van mijn ATI Radeon 9800 PRO verwijderd, (zoals beschreven in de Quick Setup) en de kaart ingebouwd. Maar als ik mijn pc aanzet, gaan de ventilatoren draaien, maar gebeurt er verder niets. Geen Boot, geen BIOS, en geen "piep". Alleen ventilatoren en ledjes. Als ik mijn oude kaart er weer inzet, werkt alles weer naar behoren.

Reden van vervanging: De oude kaart (9800 PRO) geeft 1001 artifacts. Echt al van alles geprobeert om te herstellen, maar ik wou eigenlijk wel een nieuwe kaart.

Mijn systeem:
Processor: Pentium 4 3.0Ghz.
Geheugen: 1 Gb
Voeding: 300 watt
Moederbord: GA-8ISXT-FS (oudje! maar WEL AGP 8x)

De nieuwe kaart sluit perfect aan, voedingsstekkertje past ook precies etc.

Bij voorbaat dank! Iedere suggestie is welkom!

Misschien zijn het de watts, heb je dat al gecheckt?

Het is misschien een oplossing, maar ik heb de kaart teruggestuurd en een andere gekocht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan