waarom werkt netwerk soms niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

waerdteddy

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2003
Ik heb twee comouter met XP pro.
Netwerk gemaakt dmv twee onboard lan verbindingen en deze verboden aan een netwerk hub.
De internet pc is verboden met een usb ADSL modem.

Er staat geen firewall aan ! Gast account is op beide pc aangezet.

Als u de gedeelde mappen wil benaderen krijg ik dit soms niet van mekaar, en soms ook wel.

Ik krijg geen foutmelding, maar mijn computer staat gewoon met het zandlopertje op het scherm. Als dan probeer wat te forceren, valt hij uit en krijg ik mijn bureaublad achtergrond te zien zonder icoontjes. Dan moet ik heel lang wachten en overschakelen naar een ander account en als ik dan maar lang genoeg wacht komen mijn icoontjes weer terug.

Probeer ik nu onder een ander account diezelfde map te openen, dan lukt dit meestal gelijk en draait alles toppie.

Als ik nu weer terug ga naar mijn eigen account dan kan ik die bewuste map ook zonder tegensputteren benaderen.

Ik moet soms wel tot drie keer toe naar een ander account om bij de gedeelde mappen te kunnen komen.

Deze klacht geven beide computers op dezelfde manier !

Wat doe ik fout ? heb ik ergens wat verkeerd ingesteld ?

Wie helpt, want ik kan het nergens vinden, ik heb nog nergens een dergelijke klacht gelezen.

waerdteddy

Als ik het goed begrijp zit een pc met je usb modem aangesloten , en de pc's onderling gekoppeld via een onboard lan.

waarom zit hier nog een hub tussen ?

Wat voor utp-kabels heb je gebruikt cross of straight

groetjes speedtouch

bedankt voor je reactie.

Ik heb normale netwerk kabels gebruikt van de lan aansluitingen nar de Hub.

Dat er een hub tussen zit is op advies van degene die mijn computer geleverd heeft . omdat ik mijn netwerk niet draaiende kreeg heeft hij die hub geadviseerd.

hetzelfde probleem is er ook als ik alleen met een crosscable werk, dus de hub kan het probleem niet zijn.

Het lijkt wel of ik eerst met een account moet proberen de mappen te benaderen ( dit lukt dan dus niet ) en als k dan het onder een andere account probeer lukt het feilloos. ga ik dan terug naar mijn eigen account dan lukt het ook weer.

Ik snap er geen barst van.

Hoi waerdteddy,

Ik vind dat maar raar hoor , van die hub ertussen.

Probeer het eens zonder hub met een cross kabel tussen de pc's.

Verwijder gewoon het netwerk , ik lees dat je op beide xp heb staan.

Maak een nieuw netwerk [ is heel simpel met xp] op je host pc , tijdens het installeren heb je de optie om een floppy erin te doen voor de andere pc .

Als je dan dat floppy in de client pc stopt hoef je verder niets te doen, het netwerk configureerd zichzelf dan.

groetjes speedtouch

Probeer eens je twee pc's met normale kabels te verbinden met de hun en dan je hub met een normale kabel, maar via de uplinkpoort te verbinden met je modem.
Je modem ziet dan wel twee Ipadressen en meestal mag je dat niet van je provider met een gewoon abonnement.
Pc naar pc via hub met normale kabels is hetzelfde als pc naar pc via crosskabel. Het heeft dus te maken met de instellingen. Als je met twee pc's wil surfen moet je dat ook anders configureren. Kijk maar eens naar de 'tips en handleidingen' hier op dit forum. Dat staat ergens prima uitgelegd;
Jo

Geplaatst door speedtouch
Hoi waerdteddy,

Ik vind dat maar raar hoor , van die hub ertussen.

Probeer het eens zonder hub met een cross kabel tussen de pc's.

Verwijder gewoon het netwerk , ik lees dat je op beide xp heb staan.

Maak een nieuw netwerk [ is heel simpel met xp] op je host pc , tijdens het installeren heb je de optie om een floppy erin te doen voor de andere pc .

Als je dan dat floppy in de client pc stopt hoef je verder niets te doen, het netwerk configureerd zichzelf dan.

groetjes speedtouch

Heb ik gedaan en dan krijg ik toch echt weer een werkend netwerk, dus ICS etc , computers vinder elkaar, maar als ik dan een gedeelde map wil open stopt het geheel weer en als ik dan weer naar een andere account ga doet hij het wel weer, kom ik later terug bij mijn account dan gaat het ook weer.

Dus de instellingen moeten goed staan, maar het lijkt wel of hij eerst een hele tijd moet denken of hij de verbinding wel vrij moet gaan geven ( en dan dus vastloopt , tijdens het vastloop proces geeft hij wellicht het adres vrij, waardoor het op een ander account wel loopt.

Ik heb maar een FTP server geinstaleerd, want ik krijg het netwerk niet goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan