Waarom wil Vista externe harde schijf niet openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

yellow ice

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2006
Beste Helpmijleden,
Ik heb dringend hulp nodig om mijn externe harde schijf te kunnen openen op mijn Windows vista. Eerst had ik een Windows XP en daar kon ik het wel openen.
Ik ben geen expert in computers en heb helemaal geen verstand van computer termen. Ik heb eerder ook problemen gehad met mijn externe harde schijf en is dit probleem dankzij met behulp van Helpmij opgelost.

Windows Vista is legitiem met alle programma’s erin. Ik heb de cd van mijn harde schijf geprobeerd maar dat heeft ook niet geholpen. Als ik het inlogscherm krijg voer ik mijn wachtwoord in en krijg daarna dit melding;

INI ingevoerde gegevens zijn niet aan elkaar gelijk. Kijk na of het INI bestand correct is ingevoerd. g:\ONSPCCDH.INI

Ik heb over 3 dagen een examen en heb maanden aan deze gewerkt. Alle werkstukken zitten in mijn harde schijf en ik kan er jammer genoeg niet bij. Ik snap niet waarom zo een gloednieuw apparaat deze harde schijf niet kan openen! Mis ik een programma of dergelijke.

Please please please please, Helpmij help….
:(:(:(:(:(

Ik weet niet welk merk schijf het is maar als ik zoek op de foutmelding kom je een aantal dingen tegen waaronder dit.

http://forums.computers.toshiba-europe.com/forums/thread.jspa?threadID=20901 waar dit is te vinden.

Go to the site www.toshiba.be:
 On the startpage, Choose Language ==> Nederlands
 In the 1ste screen ==> Computers en Systemen
 In the 2de screen ==> Support & Downloads
 In the 3de screen ==> Download
 At Download, click on ==> Download Drivers
 At Productgroep ==> Opties
 At Productlijn ==> USB Options
 At Productreeks ==> USB–HDD
 At Product ==> USB HDD black+silver
 At besturingssysteem ==> Windows Vista
 At taal ==> the language in witch You want to download the driver
 Do nothing with te other fields
 Click on zoeken and the driver You need appears
 Download and install the Vista Driver.

Mogelijk dat je ook eens kunt proberen om te kijken of er nieuwe drivers beschikbaar zijn voor je harddisk. Normaal heb je heen drivers nodig voor een harddisk maar waarschijnlijk omdat er een wachtwoord functie op zit wel.

Mogelijk dat nieuwe vista drivers voor de harddisk het probleem oplossen.

Ik weet niet welk merk schijf het is maar als ik zoek op de foutmelding kom je een aantal dingen tegen waaronder dit.

http://forums.computers.toshiba-europe.com/forums/thread.jspa?threadID=20901 waar dit is te vinden.

Go to the site www.toshiba.be:
 On the startpage, Choose Language ==> Nederlands
 In the 1ste screen ==> Computers en Systemen
 In the 2de screen ==> Support & Downloads
 In the 3de screen ==> Download
 At Download, click on ==> Download Drivers
 At Productgroep ==> Opties
 At Productlijn ==> USB Options
 At Productreeks ==> USB–HDD
 At Product ==> USB HDD black+silver
 At besturingssysteem ==> Windows Vista
 At taal ==> the language in witch You want to download the driver
 Do nothing with te other fields
 Click on zoeken and the driver You need appears
 Download and install the Vista Driver.

Mogelijk dat je ook eens kunt proberen om te kijken of er nieuwe drivers beschikbaar zijn voor je harddisk. Normaal heb je heen drivers nodig voor een harddisk maar waarschijnlijk omdat er een wachtwoord functie op zit wel.

Mogelijk dat nieuwe vista drivers voor de harddisk het probleem oplossen.

Heel erg bedankt voor je snelle reactie,
Ik had op google gesurf en kwam die engelse site voor toshiba tegen. Maar omdat ik heel erg slecht in Engels ben snapte ik niks van.
Ik kom al bij de eerte wat staat  On the startpage, Choose Language ==> Nederlands niet bij. Ik weet niet hoe ik dat moet doen.
ten tweede weet ik niet hoe ik een driver moet zoeken voor mijn harddisk (wat dat ook mag wezen?)
Als laatst heb ik een laptop Acer en dit staat er allemaal op;
ASPIRE7720G
Duo processor T7500
Up to 1535MB NVIDIA GeForse 8400M GS Turbo cache
4GB DDR2

is dit genoeg? omdat ik er geen verstand van heb heb ik geschreven wat er op t sticker staat over mijn pc.

Alvast heel erg bedankt

had dit probleem ook op XP na service pak 3 instalatie was dit probleem over.
ik denk dat het met vista precies zo werkt met de servicepack 1 update.
maak wel een back up voor je deze instaleerd.
bij mij werd mijn laptop gemolt toen ik hem installeerden

Laatst bewerkt:
had dit probleem ook op XP na service pak 3 instalatie was dit probleem over.
ik denk dat het met vista precies zo werkt met de servicepack 1 update.
maak wel een back up voor je deze instaleerd.
bij mij werd mijn laptop gemolt toen ik hem installeerden

Heel erg bedankt voor je reactie,

Kreeg je toen ook deze melding;
INI ingevoerde gegevens zijn niet aan elkaar gelijk. Kijk na of het INI bestand correct is ingevoerd. g:\ONSPCCDH.INI

Hoi !

Ken je een beetje duirs ?

Zo ja: tweede post !

Zelf een half jaar geleden uitgeprobeerd met een Toshiba-schijf, en met succes.

Greetz,

Harry.

Heel erg bedankt voor je snelle reactie,
Ik had op google gesurf en kwam die engelse site voor toshiba tegen. Maar omdat ik heel erg slecht in Engels ben snapte ik niks van.
Ik kom al bij de eerte wat staat  On the startpage, Choose Language ==> Nederlands niet bij. Ik weet niet hoe ik dat moet doen.
ten tweede weet ik niet hoe ik een driver moet zoeken voor mijn harddisk (wat dat ook mag wezen?)
Als laatst heb ik een laptop Acer en dit staat er allemaal op;
ASPIRE7720G
Duo processor T7500
Up to 1535MB NVIDIA GeForse 8400M GS Turbo cache
4GB DDR2

is dit genoeg? omdat ik er geen verstand van heb heb ik geschreven wat er op t sticker staat over mijn pc.

Alvast heel erg bedankt

Op de externe harddisk staat meestal wel een merk en typenummer. Soms op het kastje zelf of op een sticker.

Vermeld deze gegevens eens.

Op de externe harddisk staat meestal wel een merk en typenummer. Soms op het kastje zelf of op een sticker.

Vermeld deze gegevens eens.

het enige wat achter staat is;
S/N:0818064122
PX1266E-1G25

de rest is onbelangrijk.

Zoek op het laatste nummer levert dus op dat het inderdaad een Toshiba schijf is.

Bij Toshiba gezocht en kijk eens naar deze update mogelijk dat deze iets doet met updaten van software.

CD Update Application
http://nl.computers.toshiba-europe....all&page=1&ID=56769&OSID=26&driverLanguage=42

Thanks thanks Thanks thanks Thanks thanks Thanks thanks
Je bent een ENGEL

Het is gelukt, ik ben na het invoeren van wachtwoord doorheen gekomen en kan nu mijn bestanden openen.

Ik merk dat de wachtwoord veel problemen opleverd en wil dit eigenlijk verwijderen want ik hou eigenlijk niet zo veel van wachtwoorden. Maar eerlijk gezegd hoe moet ik dat doen want ik weet t zelf niet. weet jij misschien hoe dat kan, maar je hebt me al uit de vuur geholpen als dit te veel is begrijp ik t wel.

Ik wil je nog een keer bedanken Thanks a loooooot:d:D;):thumb::love:

Mooi dat het is opgelost en graag gedaan.

Hoe je het wachtwoord kunt verwijderen kan ik helaas niet zeggen. Dit zou of in de handleiding moeten staan, deze staat vaak op de cd.

Volgens mij heeft de schijf meer dan 1 partitie en ik vermoed dat 1 daarvan gebruikt wordt voor de software om er een wachtwoord op te zetten. Op zich zou je alle partities kunnen verwijderen en dan 1 partitie kunnen aanmaken maar ik ken de schijf verder niet dus kan hier ook geen garantie op geven dat dit werkt.

Ik heb wel gelezen als je het wachtwoord vergeet je niet meer bij je data kunt komen dus zolang je hem nog gebruikt met wachtwoord deze goed onthouden/noteren.

Je zou evt een mail naar Toshiba kunnen sturen met de vraag hoe je dit kunt verwijderen op een veilige mannier als het niet in de handleiding staat.

hallo mikeo,

ik heb hetzelfde probleem als yellow ice ik heb hetzelfde geprobeerd maar helaas is het mij niet gelukt waarom is me een raadsel. wat ik te zien krijg in de update procedure is dit:
the size of iso image selected to update in cd partition exceeds the size of the cd media.
weet jij hiermee wat te doen.

groetjes gil

Het is niet de bedoeling in iemand anders zijn topic een vraag te stellen.
Daarnaast is het topic al wat ouder.

Je kan een nieuwe vraag stellen, deze gaat op slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan